واگذاری دوهزار طرح دولتی به بخش خصوصی

معاون اول رییس جمهور که به مشهد سفر کرده است با تأکید بر این که طرحهای عمرانی دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند از دو هزار طرح مشخص شده برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: باید بخش خصوصی بیش از گذشته در اقتصاد ایران نقش آفرینی کند

معاون اول رییس جمهور که به مشهد سفر کرده است با تأکید بر این که طرحهای عمرانی دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند از دو هزار طرح مشخص شده برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: باید بخش خصوصی بیش از گذشته در اقتصاد ایران نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مهمترین رویکردهایی است که باید در چارچوب تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ شود. معاون اول رییس جمهور همچنین گفت: در طول سالهای اخیر معیشت مردم دچار مشکلات بسیار زیادی شد، زیرا تورم بالای 40 درصد و رشد منفی 6.8 درصد در حوزه اقتصاد باعث شده بود که قدرت خرید مردم کاهش یابد.
جهانگیری ادامه داد: فعال سازی تولید در داخل کشور یکی از موضوعاتی می باشد که طی سالهای اخیر مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده است .وی گفت: باید محدودیت طرحهای توسعه ای برطرف شود و در این خصوص برجام می تواند کمک بسیار زیادی به کشور انجام دهد.
او ادامه داد: بعد از توافق برجام یک فرصت مناسب ایجاد شده که منابع خارجی به سمت اقتصاد ایران آورده شود، در همین خصوص باید برنامه ریزی شود از این ظرفیتها به بهترین شکل استفاده شود .معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: نظام بانکی به دلایل متعدد در طی سالهای گذشته آسیب دیده، بخشی از منابع بانکی در دولت قفل شده و دولت بدهکار است. وی افزود: بخشی از منابع بانکی که نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان است به افراد بسیاری به صورت معوق پرداخت شده است.
جهانگیری ادامه داد: پارسال گروهی مامور شدند طرح اصلاح نظام بانکی را تهیه کنند و امیدواریم این طرح به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند .وی همچنین گفت: باید نرخ سود تسهیلات به شدت کاهش پیدا کند تا تولید کشور با سود مردم رونق گیرد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: در قانون بودجه برای این امر راهکارهایی در نظر گرفته شده بود که توسط مجلس شورای اسلامی حذف شد.
وی ادامه داد: اصلاح نظام بانکی با هدف کاهش نرخ سود بانکی از اولویتهایی است که به صورت جدی امسال دنبال می شود. جهانگیری بر عزم جدی دولت بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: عزم دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال جاری بسیار جدی است. وی افزود: نشستهای ستاد اقتصاد مقاومتی در استانها برای بررسی عملکرد مسوولان این حوزه و رفع موانع موجود برپا می شود.
جهانگیری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک فرصت بسیار خوب است که در اختیار دولت قرار گرفته و دولت می تواند از آن به نحو مطلوب برای حل مسائل اقتصادی کشور استفاده کند .معاون اول رییس جمهوری افزود: باید تمرکز جدی در این خصوص ایجاد تا مسائل اقتصادی کشور از جمله مشکلات تورم، رکود، بیکاری و توسعه حل شود. جهانگیری گفت: اما در شرایط فعلی برای مقابله با مشکلات باید شرایط اقتصادی مناسبی حاکم شود. وی افزود: 24 بند اعلام شده اقتصاد مقاومتی را همگان قبول دارند و این موضوعی بسیار حائز اهمیت است. معاون اول رییس جمهوری همچنین تاکید کرد: درآمد کشور نباید متکی به نفت باشد، تکیه بودجه بر درآمدهای نفتی باید به صفر برسد و اقتصاد جایگزین خود را پیدا کند .

کد خبر 9736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =