گردشگری سلامت ایران می تواند در منطقه حرف اول را بزند

هیات های خارجی در رفت و آمد به ایران هستند. اما در بین آنها جای خالی گردشگری سلامت به چشم می خورد. موضوعی که با توجه به شرایط منطقه می تواند برای ایران درآمدزایی داشته باشد

هیات های خارجی در رفت و آمد به ایران هستند. اما در بین آنها جای خالی گردشگری سلامت به چشم می خورد. موضوعی که با توجه به شرایط منطقه می تواند برای ایران درآمدزایی داشته باشد. البته به گفته علیرضا خائف، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، بعد از برداشته شدن تحریم ها، قرار بود ایتالیایی ها در ایران بیمارستان بسازند. او در گفتگو با سایت خبری اتاق تهران گفت: ورود ایتالیایی ها در زمینه بیمارستان سازی، می تواند ورودی به حوزه گردشگری سلامت باشد. اما اینکه در نشست اخیر ایران و ایتالیا صحبتی از این موضوع عنوان نشد، به این دلیل بود که در حال حاضر گردشگری سلامت محور اصلی گفتگو ها نیست.

خائف ادامه داد: برای صحبت کردن درباره گردشگری سلامت، نیاز به زمینه پزشکی است. اما تا به حال، هر گروه و هیاتی که از کشورهای مختلف به ایران آمده اند، بیشتر تاجر و بازرگان بوده اند. البته درباره صنعت توریسم به طور کلی صحبت هایی عنوان شده است، اما جز به جز نبوده است.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در کمیسیون سلامت اتاق روی موضوع گردشگری سلامت کارهایی زیادی در حال انجام است. او همچنین گفت: دکتر نجفی عرب در راس اتاق سلامت روی این موضوع کار می کنند. گردشگری سلامت می تواند درآمد زیادی عاید کشور کند، چرا که این مبحث با توجه به شرایط منطقه می تواند مهم باشد.

براساس صحبت های خائف، در کل دنیا گردشگری سلامت معنی ندارد. مثلا در آمریکا بیمارستانی برای این عنوان وجود ندارد. چرا که همه بیمارستان ها در یک حد هستند.

خائف همچنین معتقد است: ایران باید آداب گردشگری سلامت را یاد بگیرد. اگر بخش خصوصی هم بخواهد می تواند موثر باشد. ما در منطقه ای هستیم که ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه بهتر است. البته ترکیه در حال تصاحب جایگاه ایران است، اما همچنان به نظر من پزشک های ایرانی زبردست تر از پزشک های منطقه هستند. به همین دلیل هم اگر بجنبیم می توانیم جایگاهمان را حفظ کنیم.

به گفته او، سرمایه گذاری در این بخش می تواند به اندازه ای باشد که بخش خصوصی وارد شود و درآمد کسب کند. اما ورود بخش خصوصی به حوزه گردشگری سلامت به حمایت دولت را نیاز دارد.

خائف همچنین درباره حضور سرمایه گذار های خارجی در گردشگری سلامت ایران ادامه داد: ایتالیا یکی از سازنده های برتر دستگاه های پزشکی در دنیاست. سرمایه گذاران این کشور و کشورهایی مثل فرانسه و آلمان می توانند در مبحث گردشگری سلامت ایران سرمایه گذاری کنند.

البته به گفته خائف، تا به حال صحبت هایی هم برای ورود سرمایه گذاران خارجی در گردشگری سلامت ایران شده است، اما همچنان مشکل فاینانس در صدر مسایل وجود دارد. از طرفی هم پول ایران گران است و در درازمدت برای سرمایه گذار داخلی توجیه اقتصادی ندارد.

کد خبر 9746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =