مقاومت تورم در مرز ۱۰ درصد

مرکز آمار نرخ تورم فروردین و اردیبهشت را به ترتیب ۱۰.۸ و ۱۰۲ درصد اعلام کرد و آمارهای جدید حکایت از مقاومت بالای این نرخ در برابر رقم ۱۰ درصدی دارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز، مرکز آمار ایران تورم سالانه منتهی به فروردین و اردیبهشت 95 را به ترتیب 10.8 و 10.2 درصد اعلام کرد. به این ترتیب نرخ تورم فروردین ماه امسال نیز 0.4 و اردیبهشت ماه نیز منفی 0.4 درصد اعلام شده است. براساس این گزارش، تورم نقطه ای در فروردین ماه 7.7 و اردیبهشت ماه نیز 6.8 درصد بوده است. پیش از این بانک مرکزی نرخ تورم در 12ماه منتهی به فروردین‌ماه 1395 نسبت به 12 ماه منتهی به فروردین‌ماه سال گذشته را معادل 11.2 درصد و مرکز آمار ایران نرخ تورم در اسفند پارسال را 11.3 درصد اعلام کرده بود.پیش از این مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه روستایی برای فروردین ماه امسال را 10.1 درصد اعلام کرده بود که نسبت اسفندماه پارسال (10.6 درصد) کاهش داشت.

بررسی های اگزیم نیوز نشان می دهند روند تند کاهش نرخ تورم که با آغاز به کار دولت یازدهم و در شهریور ماه سال ۹۲ (تورم در این ماه ۴۲.۵ درصد گزارش شده است) شروع شد. این نرخ با دو مقاومت در این مدت روبرو شده است؛ مقاومت اول در مرز ۱۵ درصد بود که طبق نمودار از تیر ۹۳ تا تیر ۹۴ ادامه یافت و مقاومت دوم در مرز ۱۰ درصد است که از اسفند سال گذشته آغاز شده و هنوز ادامه دارد. کارشناسان معتقدند نرخ فعلی نقطه پایان حرکت تورم است و از این به بعد در صورتی که دولت بخواهد از رکود خارج شود راهی جز تن دادن به تورم ندارد. 

کد خبر 9748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =