دروازه صادرات محصولات ایرانی به اروپا

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی یونان در دیدار با ولی‌ الله افخمی‌راد همتای ایرانی خود در تهران گفت: آتن می‌تواند قطب منطقه ای کالاهای ایرانی برای صادرات به اروپا و شمال آفریقا باشد

مدیرعامل سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی یونان در دیدار با ولی‌ الله افخمی‌راد همتای ایرانی خود در تهران گفت، آتن می‌تواند قطب منطقه ای کالاهای ایرانی برای صادرات به اروپا و شمال آفریقا باشد. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «داتیس» افزود: به توافق های خوبی با شرکت سهامی نمایشگاه‌ های ایران دست یافته‌ایم و امید است بتوان با شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران برای گسترش همکاری‌ها تفاهمنامه‌ امضا کرد.
وی ضمن ارایه گزارشی از اهم فعالیت‌های سازمان خود و شرایط سرمایه‌گذاری در یونان عنوان داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در یونان در حوزه‌های فناوری ‌اطلاعات، انرژی، کشتیرانی، گردشگری و مواد غذایی برای ایرانی‌ها وجود دارد.
«ولی‌الله افخمی‌راد» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت ایران و استراتژی صنعتی ایران ارایه کرد.
وی از طرف یونانی خواست فرایند سرمایه‌گذاری و قوانین ثبت شرکت، شروع فعالیت اقتصادی، مشوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر امکاناتی که یونان حاضر است در اختیار تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی قرار دهد را در قالب بسته ای ارایه دهد تا در اختیار سرمایه‌گذاران ایرانی قرار گیرد.
افخمی‌راد در ادامه یکی از راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین استفاده بهینه تجار و بازرگانان دو کشور از فرصت‌های موجود در کشورهای یکدیگر را شرکت در نمایشگاه‌های یکدیگر و همچنین تشکیل کمیسیون مشترک همکاری تهران و آتن دانست.

کد خبر 9881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =