خلق فرصت ۱۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاری کره در ایران

رییس اتاق تهران اعلام کرد: براساس این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شده است، کره‌جنوبی حدود ۵ میلیارد دلار در مجتمع‌های پزشکی ایران سرمایه‌گذاری کند و میزان این سرمایه‌گذاری‌ها تا ۱۷ میلیارددلار نیز قابل افزایش است

عصر روز گذشته هیاتی تجاری از شهر بوسان کره‌جنوبی با رییس اتاق تهران دیدار کرده و ضمن تبادل‌نظر در مورد زمینه‌های توسعه مناسبات تجاری تهران- بوسان، تفاهمنامه همکاری نیز امضا کردند. در ابتدای این نشست، مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، سخنانش را با ابراز امیدواری نسبت به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور آغاز کرد و گفت: زمینه‌های بسیاری از جمله اقتصادی، فنی و تجاری برای توسعه همکاری‌های دو کشور وجود دارد که امیدواریم مورد توجه فعالان اقتصادی ایران و کره قرار گیرد.

او افزود: کره‌جنوبی در زمان تشدید تحریم‌های غیرعادلانه اقتصادی، روابط خود را با ایران قطع نکرد و امیدواریم در دوران پسابرجام و رفع تحریم‌ها نیز این مراودات گسترش پیدا کند.  رییس اتاق تهران، با اشاره به سفر رییس‌جمهور کره‌جنوبی به ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های متعدد میان مقامات دو کشور ابراز امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شود. او گفت: براساس این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شده است، کره‌جنوبی حدود 5 میلیارد دلار در مجتمع‌های پزشکی ایران سرمایه‌گذاری کند و میزان این سرمایه‌گذاری‌ها تا 17 میلیارددلار نیز قابل افزایش است.

خوانساری ادامه داد: در این فصل روابط ایران و کره‌جنوبی به جای مبادله صرف کالا، باید روی سرمایه‌گذاری‌های مشترک متمرکز شود. او ضمن اشاره به ظرفیت‌های بازار داخلی و همجوار ایران گفت: اتاق تهران نیز به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی کشور آمادگی دارد تا با تسهیل سازو کارهای تجاری، زمینه شکل‌گیری سرمایه‌گذاری‌های مشترک را فراهم کند.

 

دستیابی به بازارهای منطقه از طریق ایران

در ادامه این نشست، رییس اتاق بازرگانی بوسان ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی ایران برای همکاری شرکت‎های کره‌ای را قابل‌ملاحظه عنوان کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی بوسان علاقمند همکاری در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران به ویژه در حوزه صنایع معدنی هستند. وی هم مرز بودن ایران با بیش از کشورهای زیاد را یکی از ویژگی‌های بارز بازار ایران عنوان کرد و افزود: ایران شاخص‌ترین کشور منطقه خاورمیانه است و ما به دنبال آن هستیم برای دستیابی به سایر بازارهای منطقه از طریق ایران اقدام کنیم. رییس اتاق بازرگانی بوسان همچنین، از بخش‌های صنعتی این منطقه از کره‌جنوبی به ویژه صنعت تولید ماشین‌آلات صنعتی، فولاد و خودروسازی به عنوان مزیت‎‌های همکاری میان دو کشور یاد کرد.

شهردار بوسان کره‌جنوبی نیز در این نشست، با بیان اینکه دو کشور ایران و کره از شرکای باسابقه و قابل اعتماد یکدیگر هستند، گفت: روابط فرهنگی میان دو کشور از دیرباز برقرار است به طوری که همه‌ساله جشنواره فیلم بوسان با حضور فیلم‌های مطرح ایرانی برگزار می‌شود.  وی با اشاره به سفر هیات تجاری بوسان کره جنوبی به تهران، از امضای چندین تفاهم نامه همکاری میان شرکت‌های دو کشور طی چند روز اخیر خبر داد و افزود: شرکت‌های قدرتمندی در حال حاضر در منطقه بوسان فعال هستند و برای همکاری با شرکای ایرانی آمادگی دارند. در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق‌های بازرگانی تهران و بوسان به امضا رسید.

کد خبر 9903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =