تولید و صادرات بنگاههای کوچک و متوسط
تولید و صادرات بنگاههای کوچک و متوسط
-
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران:
حجم بالای نقدینگی، سیاستهای بانکی را ناکارآمد کرد
رئیس کنفدراسیون صادرات می گوید: سیستم بانکی که باید از تولیدکنندگان حمایت کند به دنبال حمایت از واحدهای اقماری خود است و منابع مالی را بیشتر به واحدهای زیرمجموعه خود تخصیص میدهد که این باعث ایجاد یک رقابت ناسالم میشود، درست است که بانکها به عنوان بنگاه اقتصادی هستند اما در هیچ جای دنیا به عنوان رقیب اقتصادی نیستند.
-
اگزیم نیوز گزارش می دهد:
افزایش نقدینگی شتاب گرفت
سرعت رشد نقدینگی در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن تا بیش از ۲۸ درصد هم رسید و به این ترتیب، نقدینگی با شتاب بیشتری نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت.
-
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
جهش تولید نیازمند جهش صادرات است
فرهاد دژپسند سوم فروردین ماه با حضور در استودیوی برنامه “ تیتر امشب “ شبکه خبر، برنامه های این وزارتخانه در سال جهش تولید را تشریح کرد
-
در سال جهش تولید:
برنامه های شرکت ملی مس برای جهش تولید در سال۹۹
به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، این شرکت در سال گذشته در راستای فراهم کردن بستر برای تولید بیشتر و سرمایهگذاری فعالیت کرده که در نتیجه دستاوردهای در سال گذشته و برنامهریزی های صورت گرفته برای سال جاری، جهش تولید را در سال ۱۳۹۹ رقم خواهیم زد.
-
اگزیم نیوز گزارش می دهد:
معرفی ۸ محصول معدنی پر تولید
طبق آمار در ۱۱ ماهه سالی که به تازگی تمام شد، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید داشتهاند.
-
اگزیم نیوز گزارش می دهد:
اعلام شاخص مقدماتی قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی برای فصل تابستان و پاییز ۹۸
مرکز آمار ایران:در گروههای اصلی طبقه بندی HS، بیشترین نرخ مربوط به گروه «محصولات صنایع شیمیایی یا صنایع وابسته به آن» (۶۶.۰ درصد) است.
-
مرکز پژوهشهای مجلس:
تحریم، مانع جدی صادرات محصولات صنعتی با فناوری بالا نیست
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی به تحلیل عملکرد رقابت پذیری صنعتی در اقتصاد ایران پرداخته و تاکید کرده است که تحریمها مانعی جدی بر سر راه صادرات محصولات صنعتی با فناوری بالا نیستند.
-
رییس کمیسیون «حمایت قضایی و مبارزه با فساد» اتاق بازرگانی تهران بررسی کرد
چالش تغییر اصالت مبدا پیش روی صادرکنندگان
حسن فروزانفرد گفت: یکی از عمده ترین چالش های صادراتی، این است که خریداران خارجی مایل به خرید کالاهای ایرانی نیستند؛ در نتیجه صادر کنندگان مجبور می شوند که اصالت یا مبدا کالا را عوض کنند و همین امر مشکلاتی را برای بازگرداندن ارز به وجود می آورد.