هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت: هفت هزار تن چای خارجی با کیفیت در مزایده اموال منقول به فروش گذاشته شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «حسین ایزدی» امروز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به اولین مزایده سال ۱۴۰۳ اموال تملیکی استان تهران، اظهار داشت: در فروردین امسال مزایده اموال منقول به شماره ۲۰۷ برگزار شد که ارزش آن یک هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان است که از سوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۱ اردیبهشت مهلت دارد که در این مزایده ۲۱۵ پارتی کالا عرضه شده که هفت هزار تن آن چای است.

وی با بیان اینکه این مقدار چای با همکاری سازمان استاندارد نمونه‌برداری و به تایید سازمان غذا و دارو رسید که این نمونه‌برداری در ۴۰ روز در هر شیفت با حضور ۳۰ نفر نیروی کار انجام شده است، افزود: تولیدکنندگان و بازرگانان می‌توانند در این مزایده شرکت و چای را خریداری کنند ۲ ماه به تولیدکنندگان با تایید وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می‌شود تا بعد از برنده شدن مبلغ را واریز کنند و برای آن ضمانت‌نامه بانکی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار تن چای دیگر نیز در مزایده بعدی به فروش گذاشته می‌شد، گفت: در مجموع ۳۵ هزار تن چای بود که ۱۷ هزار تن در استان تهران و بقیه در استان هرمزگان است که به سرعت بعد از مجوزهای استاندارد و سازمان غذا و دارو تعیین تکلیف می‌شود.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران نامی از برند تجاری این چای به‌خاطرداشتن پرونده قضایی نبرد.

مزایده ۴۶ ملک معروف به شرکت سادات خوزستان

ایزدی با اشاره به مزایده املاک غیر منقول اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان ارزش این دوره از مزایده املاک است که ۴۶ ملک معروف به سادات خوزستان واقع در تهران به نفع دولت به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان کارشناسی، مصادره و به مزایده گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در این مزایده چندین ملک سنگین داریم که شامل ملک‌های ۱۸ تا سه هکتاری و آپارتمان‌هایی در استان تهران است که برای خریداران امکانات تشویقی قرار دادیم تا ۲۰ درصد نقد و مابقی را تا ۲ سال پرداخت کنند. مزایده اموال غیر منقول از ۲۸ فروردین شروع شده که تا فردا فرصت دارد ضمن اینکه در مزایده‌های دیگر دوباره عرضه خواهد شد.

ایزدی با بیان چهار هزار میلیارد تومان کل دو مزایده منقول و غیر منقول است، گفت: در این مزایده‌ها بحث ماینرها که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود به مزایده گذاشته شد. سه هزار و ۳۰۰ دستگاه ماینر هم برای فروش گذاشته است. دستگاه‌ هایی که استاندارد تایید کند به آنها فروش می‌رود و در صورتی که استاندارد تایید نکند به فروش نخواهد رفت.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران با اشاره به حمایت‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان اموال تملیکی در تسریع تعیین تکلیف کالاها، گفت: آقای خاندوزی و اجتهادی بیش از حد توان و انتظار، این نهاد را در رسیدن به اهداف خود در احقاق حقوق مردم حمایت کردند. همکاری قوه قضاییه نیز منجر به تسریع در تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی شد که اگر این همکاری‌ها نبود شاهد سرعت بخشی در کالاها نمی‌شدیم.

هفته‌ای ۳ بار حراج خرده‌فروشی در استان تهران برگزار می‌شود

ایزدی در خصوص اینکه ۱۶ میلیارد تومان ارزش حراج خرده‌فروشی ها در سال گذشته بود،افزود: سامانه حراج خرده‌فروشی برای شفافیت در عرضه و دسترسی برای مصرف خانگی در خردادماه سال گذشته آغاز شد.

وی گفت: به دنبال ارسال پستی کالاهای فروخته شده هستیم تا هزینه‌ها برای مردم کاهش پیدا کند در همین راستا برنامه نرم‌افزاری آن تهیه شده است و منتظر همکاری ستاد الکترونیک دولت برای بارگذاری این سامانه هستیم.

کد خبر 73153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =