افت قیمت طلا در بازار داخلی در پی کاهش نرخ ارز و اونس جهانی

فعال بازار طلا گفت: کاهش قیمت ارز در کنار افت قیمت جهانی طلا، باعث کاهش قیمت طلا طی هفته گذشته شد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای امروز (جمعه) در گفت و گویی اظهار داشت: در هفته ای که گذشت شاهد بیشترین تغییرات قیمت اونس جهانی بودیم، به طوری که هر اونس طلا حدود ۴۰ دلار طی هفته گذشته کاهش یافت و در حال حاضر بهای هر اونس طلا حدود ۲ هزار و ۳۰۰ دلار است.

وی افزود: قیمت ارز هم در هفته گذشته کاهش یافت که این عامل در کنار افت قیمت جهانی طلا باعث کاهش قیمت طلا طی هفته گذشته شد.

کارشناس بازار طلا اعلام کرد: قیمت سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان کاهش روز گذشته در آخرین معاملات به ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید هم در روز پنجشنبه به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که به نسبت ابتدای هفته تغییری نداشت.

کشتی آرای ادامه داد: نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی روز گذشته ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، ربع سکه هم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.

وی یادآور شد: قیمت طلا تحت تاثیر کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت انس جهانی هر مثقال طلای آب شده با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۴۵ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان رسید.

کارشناس بازار طلا به حباب قیمتی سکه اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. این در حالی است که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حراج سکه و واگذاری آن، انجام شده و ادامه‌دار است، اما نشانه‌ها حاکی از این است که سکه‌هایی که در مرکز مبادله حراج می‌شود، هنوز وارد بازار نشده است. به همین دلیل تقاضای سنتی برای خرید انواع سکه‌ها مخصوصاً ربع سکه و سکه‌های یک گرمی در بازار وجود دارد. به همین علت حباب سکه در هفته گذشته افزایش یافت.

کشتی آرای افزود: با توجه به ثبات نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی و ثبات بازار ارز، پیش بینی می‌شود تا دوشنبه قیمت‌های فعلی حاکم باشد.

کد خبر 73390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =