در برنامه هفتم شاخص‌هایی برای توسعه اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از موارد مهم تسهیل پذیرش شرکت‌های دیجیتال به بورس و تربیت ۵۰۰ هزار نیروی انسانی ماهر در اقتصاد دیجیتال است.

به گزارش اگزیم نیوز، عیسی زارع پور روز یکشنبه در چهارمین همایش بین المللی صندوق توسعه ملی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ ایران به تصاویری با دقت عالی رسیده ایم که از این داده می‌توانیم برای پردازش در هوش مصنوعی استفاده کنیم، افزود: یکی از کاربردهای تصاویر و پردازش آن با هوش مصنوعی جلوگیری از زمین خواری است و در برنامه هفتم شاخص‌های بسیاری برای توسعه اقتصاد دیجیتال خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: تعریف اقتصاد دیجیتال شامل ایجاد ارزش اقتصادی با محوریت فناوری‌های دیجیتال می‌شود که دارای سه لایه است و ما برای اولین بار در دولت کارگروه اقتصاد دیجیتال را تشکیل داده ایم.
وی افزود: در قانون برنامه هفتم توسعه فصلی برای اقتصاد دیجیتال پیش بینی کرده ایم که شامل گسترش فناوری‌های کلیدی مانند نسل پنجم، فیبر نوری، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی می‌شود که تمام این موارد نیازمند زیرساخت‌های پر سرعت و امن است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میانگین ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی در دنیا ناشی از اقتصاد دیجیتال است که این در کشور ما حدود ۷.۹ درصد است و در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده که این میزان به ۱۰ تا ۱۵ درصد برسد.
وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم تسهیل پذیرش شرکت‌های دیجیتال به بورس و تربیت ۵۰۰ هزار نیروی انسانی ماهر در اقتصاد دیجیتال است.

زارع پور در پایان تاکید کرد: چندین محور همکاری وزارت ارتباطات با صندوق توسعه ملی شامل توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به ویژه فیبرنوری منازل، توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی، هوشمندسازی صنایع بزرگ کشور، بومی سازی تجهیزات و سایر موارد می‌شود.

کد خبر 73599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =