تداوم ثبات و آرامش بازار ارز/ هیجانات کاذب کاهش یافت

عضو کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران گفت: سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان تاثیر مثبتی بر بازار ارز داشت و هیجانات کاذب بازار را تا حدی کاهش داد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، امید ماهرانی با توجه به روند کاهش نرخ ارز و بازگشت قیمت دلار به کانال‌های قبلی افزود: نوسانات اخیر ارز در هفته های گذشته به دلیل تنش‌های سیاسی و منطقه ای و کاملا هیجانی بود که بلافاصله بعد از چند روز فروکش کرد. البته معتقدم یکی از دلایل مهم کاهش قیمت ارز، سفر چند هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به عربستان بود که پالس مثبتی را به بازار داد.
وی در واکنش به این سوال که آیا قیمت دلار دوباره دستخوش روند صعودی خواهد شد یا خیر، گفت: اگر تمام شاخص‌های کلان اقتصادی را که کنار هم بگذاریم و بررسی کنیم، قیمت کنونی دلار با توجه به بسیاری از مسایل باید بالاتر از قیمت کنونی بازار باشد. هر چند ما به عنوان فعالان اقتصادی همیشه امیدواریم قیمت دلار کاهشی و یا حداقل با ثبات باشد.
عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به اتفاقات منطقه‌ای هفته‌های گذشته، شاهد هیجانات خرید و التهاب در بازار ارز بودیم که قیمت دلار را دچار نوسان و فراز و فرود کرد. در نتیجه امیدواریم تنش دیگری در منطقه نداشته باشیم و ثبات و آرامش بازار ارز همچنان ادامه یابد.

کد خبر 73701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =