عقبگرد ارز مبادله ای در واردات

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: استفاده از ارز مبادله‌ای در ثبت سفارش ها در ۷۰ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: استفاده از ارز مبادله‌ای در ثبت سفارش ها در 70 روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، از ابتدای امسال تا 10 خرداد استفاده از ارز مبادله‌ای برای ثبت سفارش واردات در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با کاهش 20 درصدی مواجه بوده و به رقم 11.7 میلیارد دلار رسیده است.
بر همین اساس اختصاص ارز مبادله‌ای به ثبت سفارش در 70 روز نخست امسال نسبت به 70 روز نخست سال 94 از 14.5 به 11.7 میلیارد دلار رسیده است که این روند کاهشی خبر خوبی برای تولید ملی محسوب می‌شود و به رونق واحدهای تولیدی کشور و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر خواهد انجامید. به گفته افخمی راد، در دو سال گذشته ثبات ارز در بازار را داشتیم که این موضوع باعث می‌شود صادرات برای صادرکنندگان به اندازه فروش محصولات صادراتی در داخل صرفه نداشته باشد و از این رو تمایلی به افزایش صادرات نداشته باشند. او ادامه داد: بر این اساس امیدواریم با تحقق اقتصاد مقاومتی به سمتی حرکت کنیم که قیمت ارز حاصل از صادرات به سمت واقعی شدن پیش رود و اگر چه تاثیراتی بر اقتصاد ایران خواهد داشت اما باعث رونق گرفتن صادرات غیرنفتی کشور می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمی‌توان انتظار داشت که صادرات غیرنفتی را بتوانیم ارتقاء دهیم اما همزمان نرخ ارز را هم ثابت نگاه داریم. خوشبختانه ارز مبادله‌ای برای واردات از ۱۴.۵ میلیارد دلار به ۱۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است و این روند کاهشی خبر خوبی برای تولید ملی محسوب می‌شود و ما این سیاست را دنبال می‌کنیم چرا که موجب رونق واحدهای تولیدی کشور می‌شود و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر شکل واقعی به خود خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

کد خبر 10962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =