سرمایه گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری در صنایع و معادن

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: دولت یازدهم در دوره فعالیت خود تاکنون موفق به تصویب ۱۱۶ طرح در بخش صنعت و صنایع معدنی با جذب سرمایه گذاری خارجی ۲.۸ میلیارد دلاری شده است

به گزارش اگزیم نیوز، جعفر سرقینی امروز(دوشنبه) در نشستی خبری اظهار داشت: شرکت های خارجی برای حضور در معادن ایران تاکنون نشست های زیادی را برگزار کرده اند و توافق هایی نیز انجام شده، اما تاکنون قراردادی به امضا نرسیده و پروانه فعالیت نیز برای آنها صادر نشده است.

دولت یازدهم و 250 هزار کیلومتر خطی پرواز ژئوفیزیک 
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: دوره 91- 1385 مجموع اقدام انجام شده برای شناسایی ذخایر معدنی کشور، 120 هزار کیلومتر (مسیر) خطی، پرواز ژئوفیزیک انجام شده، درحالی که در دولت یازدهم تا پایان سه ماهه نخست امسال در مجموع 250 هزار کیلومتر (مسیر) خطی پرواز ژئوفیزیک انجام شده است.
به گفته وی، چنانچه امکان هواپیما و بالگرد ویژه برای این منظور فراهم شود، در چارچوب برنامه ششم توسعه می توان سالیانه 400 هزار کیلومتر خطی پرواز ژئوفیزیک انجام داد، در غیر این صورت با امکانات موجود می توان سالیانه 200 هزار کیلومتر را انجام داد.

ایجاد 23 میلیون تن ظرفیت جدید در چرخه فولاد در سه سال گذشته
سرقینی افزود: دولت یازدهم تا پایان سال گذشته 23 میلیون تن ظرفیت جدید در چرخه فولاد ایجاد کرد؛ در واقع حرکت در مسیر منع خام فروشی و تکمیل زنجیره تولید فولاد ادامه دارد.
وزارت صنعت، معدن وتجارت براساس برنامه راهبردی تا افق 1404 پیش بینی کرده که در سال 96 ظرفیت کنسانتره سنگ آهن به رقم 50 میلیون تن برسد، گندله 48 میلیون تن، آهن اسفنجی 35 میلیون تن و فولاد خام به 32 میلیون تن خواهد رسید.
ارقام یادشده در سال 1393 به ترتیب کنسانتره سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد خام 31، 22، 22 و 24 میلیون تن ثبت شده است.
قرار است در افق 1404 ظرفیت تولید فولاد خام کشور به رقم 55 میلیون تن برسد.

رشد 9 درصدی تولید فولاد
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سه ماهه نخست امسال تولید فولاد خام در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد 9 درصدی به رقم 4.7 میلیون تن رسیده و انتظار می رود تا پایان 95 تولید به رقم 19 میلیون تن فولاد خام برسد.

کد خبر 12555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =