مزیت صادراتی برگزیت برای بریتانیا

بررسی کنفدراسیون صنایع بریتانیا ( سی بی آی ) حاکی از تقویت بخش صادراتی این کشور به دنبال کاهش قابل توجه ارزش پوند بعد از برگزاری همه پرسی ۲۳ ژوئن است

براساس نتایج بررسی کنفدراسیون صنایع بریتانیا که از 505 شرکت نظرسنجی شده است، 21 درصد این شرکت ها گفته اند میزان سفارش کالاها از سوی خریداران خارجی بالاتر از حد نرمال بوده است.
کنفدراسیون صنایع بریتانیا گفته است که افزایش ثبت سفارش ناشی از ارزان تر تمام شدن کالاهای انگلیسی برای خریدار خارجی به دلیل کاهش قابل توجه ارزش پوند بعد از همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه) که منجر به رأی انگلیسی ها به برگزیت شد، بوده است.
بعد از همه پرسی 23 ژوئن ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بیش از 15 درصد کاهش یافت که بالاترین حد ظرف 31 سال گذشته شمرده می شود.
اگرچه به گفته این کنفدراسیون، کاهش ارزش پوند سبب شده است که قیمت مواد اولیه وارداتی برای صنایع انگلیس روند افزایشی داشته باشد.
براساس بررسی صورت گرفته توسط این لابی قوی صنعتی، میزان ثبت سفارش صادرات کالای انگلیس در ماه آگوست به بالاترین حد ظرف دو سال گذشته رسیده است.
براساس نتایج بررسی این کنفدراسیون، 34 درصد از شرکت های تجاری گفته اند که تولید آنها در ماه آگوست افزایش داشته و شمار شرکت هایی که تولید آنها کاهش داشته است، 23 درصد بوده است.
نتایج بررسی کنفدراسیون صنایع بریتانیا در حالی منتشر می شود که گزارش های اخیر موید افزایش رشد خرده فروشی و بهبود بازار نیروی کار در انگلیس در ماه جولای بوده است.
براساس گزارش های منتشر شده، اوج گیری بازار نیروی کار و بهترین رشد خرده فروشی از سال 2002 در ماه جولای 2016 باعث شده است تا شاخص شگفتی اقتصادی سیتی گروپ که قدرت داده های مرتبط با پیش بینی تحلیلگران را اندازه می گیرد، به بالاترین سطح خود از سال 2013 برسد.

کد خبر 12821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =