الزامات رشد ۸ درصدی

رشد هشت درصدی اقتصاد نیازمند ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه، نیازمند 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور است.

سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به پیش بینی برنامه ششم توسعه و همچنین منویات مقام معظم رهبری برای دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصاد گفت: در وضعیت کنونی و محدودیت بخش درآمد، این سرمایه گذاری باید از طریق خارجی انجام شود.
وی با تاکید بر این که جذب سرمایه گذار خارجی نیازمند ثبات و آرامش است، افزود: در دولت تدبیر و امید در درون جامعه و بخش های مختلف کشور این آرامش و ثبات ایجاد شده است.
وی به افزایش سطح مشارکت مردم در بخش های مختلف به دلیل ایجاد اعتماد بین مردم نسبت به دولت اشاره کرد و گفت: امروز در شاخص های مختلف دنیا و گزارش های مختلف، نظام جمهوری اسلامی نقطه امن در جهان برای حضور سرمایه گذار تعریف شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مهار تورم یکی از فعالیت های مهم دولت یازدهم بود.
وی اظهار کرد: افزایش چهار برابری ارز 40 درصد، خانوارهای ایرانی را دچار فقر کرده بود که با مهار تورم در دولت یازدهم بخش عمده این مشکلات رفع شد.
تقوی نژاد افزود: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع درآمدهای اخذ شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده و عوارض، یکهزار و 400 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شد.
به گفته وی ،سال گذشته 35 هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز شد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هم اکنون 50 درصد از هزینه های جاری دولت و 39 درصد از بودجه عمومی کشور از طریق مالیات تامین می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 12823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =