صادرات بیش از چهار میلیارد دلار کالا از گمرک های هرمزگان

بندرعباس - ایرنا- ناظر گمرک های هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت: در پنج ماه گذشته ۱۷میلیون و ۵۲۷ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش چهار میلیارد و۲۴۶ میلیون دلار از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد

عباس علیدادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق گمرک های این استان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش (دلار) 57 درصد و از نظر وزن نیز 83 درصد افزایش نشان می دهد.
ناظر گمرک های هرمزگان عمده کالاهای صادراتی را شامل سیمان پودرشده، سنگ گچ و زغال سنگ عنوان کرد که بیشترین آنها به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند و ترکیه صادر شد.
علیدادی یادآورشد : در پنج ماه گذشته سه میلیون و691هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 373میلیون و289هزاردلار ازطریق گمرک های هرمزگان وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی یک درصد و ارزش 28درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در مدت یاد شده یک میلیون 862 هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 617 میلیون دلار از طریق گمرک های هرمزگان به خارج از کشور ترانزیت شد که از نظر وزنی 18درصد و ارزشی نیز 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
این مسئول میزان ترانزیت داخلی (بین بنادر و مناطق ویژه اقتصادی) در پنج ماه گذشته را 171هزار و 733 تن کالا به ارزش 24میلیارد و 386میلیون ریال (معادل 790میلیون و 15هزاردلار) عنوان کرد.

کد خبر 12903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =