انگیزش بازارهای جهانی با EMC ها

کارشناسان می گویند راه اندازی شرکت های مدیریت صادرات می تواند تا حد زیادی از مشکلات در این حوزه بکاهد

شركت مديريت صادرات يكي از انواع واسطه هاي صادراتي Export intermediaries است كه براي كمك به بنگاههاي اقتصادي در جهت ورود به بازارهاي جهاني ايفاي نقش مي كند. اين شركتها بسته به شرايط و نياز مي توانند مديريت تمام يا بخشي از فعاليتهاي صادراتي بنگاههاي كوچك ومتوسط را بعهده بگيرند. اين شرکتها درآمریکا به EMC در اروپا با نام trading house شناخته مي شوند ولي اين واسطه ها در تمام دنيا خدمات تقريباً مشابهي را ارائه مي دهند.

شركت مديريت صادرات (EMC ) يك شركت كاملاً مستقل مي باشد كه مانند يك دپارتمان انحصاري فروش صادراتي براي صادركننده ها عمل مي كند. يك شركت مديريت صادرات معمولاً يك قرارداد رسمي، جهت مديريت امر صادرات شركتها با آنها مي بندد. در بعضي موارد شركت مديريت صادرات( EMC ) نمايندگي تمام محصولات خط توليد آنها را مي پذيرد ولي ممكن است هميشه بدين شكل نباشد.

 معمولا شركت مديريت صادرات حق انحصاري فروش در تمامي بازارهاي خارجي را دارد ولي باز ممكن است هميشه اينگونه نباشد. شركتهاي مديريت صادرات نبايد با شركتهاي تجارت صادرات (ETC)كه معمولاً بدنبال پيدا كردن مشتريان خارجي هستند و هيچ تعهدي به صادركننده خاصي ندارند اشتباه شوند. تعهد در قبال حفظ رابطه بلند مدت با توليد كنندگان ومصرف كنندگان ماهيت شركت مديريت صاد رات را از ساير واحدهاي تجاري متمايز مي نمايد.

به عنوان بخشي از اين تعهد شركتهاي مديريت صادرات در زمينه ارتقاي ارزش افزوده مي كوشند كه اين خود يعني زمينه هاي غير از بازاريابي بين المللي را نيز پوشش ميدهند . شركت مديريت صادرات خدمات را در راستاي شناسايي وانگيزش تقاضاي بازارهاي بين المللي وهمچنين نحوه پردازش وپاسخ صحيح به تقاضاي بازارهاي خارجي و به عبارتي تسهيل تجارت خارجي به بنگاههاي توليدي – صادراتي ارائه ميدهد كه در نتيجه بنگاههاي اقتصادي از ورود به بازارهاي جهاني منتفع مي شوند وشركت مديريت صادرات هم از ايجاد رابطه بلند مدت بين صادركننده وخريدار سود مي برد وحاصل آن براي كشور هم نيل به يكي ازاهداف مهم توسعه يعني توسعه صادرات غيرنفتي است.  

در این رابطه در این نشست نماینده اتاق بازرگانی تهران در قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران به برخی تصمیمات اتخاذ شده از سوی این ستاد اشاره کرد و گفت: طی یکی از مصوبات این ستاد، شرایط اعطای تسهیلات 16 هزار میلیارد ریالی به واحدهای تولیدی بر این مبنا مقرر شده است که بنگاه متقاضی باید سودآور بوده و از مزیت نسبی برخوردار باشد، همچنین فروش داخلی مناسبی داشته و تولیدات آن نیز باید دارای کیفیت قابل قبول باشد.

به گفته محمد عیدیان، 2749 پرونده در استان تهران برای دریافت این تسهیلات به ثبت رسیده است که پس از چندین مرحله بررسی و پایش، 80 پرونده مجاز به دریافت تسهیلات و اخذ قرارداد شدند. عیدیان تصریح کرد که در استان تهران 2.9 درصد از مجموع پرونده‌های ثبت‌نامی برای دریافت تسهیلات 16 هزار میلیارد ریالی موفق به اخذ قرارداد برای دریافت این تسهیلات شده‌اند.

عیدیان در بخش دیگری از سخنانش، به عزم دولت برای جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق اشاره و آن را اقدامی مناسب و امیدوارکننده دانست. عیدیان تصریح کرد که به دنبال این اقدام ضربتی از سوی دولت، نمایندگی‌های رسمی لوازم خانگی در کشور می‌توانند مدیریت و هدایت بازار را به دست گیرند.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی استان تهران در ادامه، بخش‌هایی از گزارش ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران را بیان کرد. عیدیان با بیان اینکه در سال 94 میزان کشفیات کالای قاچاق 0.17 درصد بود که این رقم در سال جاری به 1.7 درصد رسید، افزود: مقابله با قاچاق نیاز به استفاده از تکنولوژی و فناوری جدید نیز دارد که در این زمینه می‌توان با استقرار ماهواره‌های اطلاعاتی و مخابراتی، تمامی مرزهای کشور را زیر نظر گرفت. وی همچنین با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، 58 طرح و 257 پروژه تعریف شده است، افزود: در این ستاد، 12 برنامه ملی تببین شده که از این میان، اجرای 3 برنامه به اتاق بازرگانی سپرده شده است.

محمد عیدیان این سه برنامه را توسعه ظرفیت تولید و تکمیل زنجیره توسعه پایین‌دستی، مردمی کردن اقتصاد و نیز پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی عنوان کرد. به گفته وی، پنج پروژه نیز برای استان تهران تعریف شده است که باید تا سال 1399 اجرایی شود و در عین حال، مقرر شده است که شرکت تخصصی در حوزه صادرات صنایع کوچک نیز ایجاد شود.

به گزارش اگزیم نیوز شرکت های مدیریت صادرات موارد زیر را عملیاتی می کنند؛

•       عارضه يابي سيستمي بازاريابي وفروش

•       آناليز سازمان از تمام جوانب و مشخص نمودن گلوگاه ها و ارائه استراتژي هاي مقابله

•       انجام كليه پروژه هاي تحقيقاتي و پژوهشي در خصوص بازار صنايع مختلف استان

•       ارائه روشهاي نوين بازاريابي و سيستمهاي گسترش مشتريان و سهم بازار

•       مشاوره در خصوص استراتژي هاي تبليغات و كمپين هاي تبليغاتي و راههاي توسعه فروش

•       آموزش راههاي نفود در مشتريان براي پرسنل

•       مشاوره در خصوص استراتژيهاي دستيابي به اهداف و خط مشي سازمانها

•       پياده سازي و استقرار سيستم هاي نوين مديريتي بر اساس نياز سازمان ( BSC,EFQM,…)

•       عارضه يابي ارتباطات و سيستمهاي درون سازمان

•       مشاوره مديريتي در خصوص روشهاي نوين تصميم گيري صحيح در سازمان

•       پياده سازي سيستم CRM ( مديريت ارتباط با مشتري ) در سازمانهاي مشتري مدار

•       آناليز و مشاوره درخصوص راههاي نفوذ در بازار

•       برند سازي وبرندينگ براي سازمانها با توجه به پتانسيل هاي دروني و بروني سازمان

•       ثبت علامت تجاري در كشور سوئيس و حمايت 10 ساله از آن در 164 كشور عضو ( WTO) اخذ مدرك مديريت شايستگي اتحاديه اروپا ( EBCL) براي سازمانها و شركتها

•       پياده سازي انواع ايزوها واستانداردهاي مورد نياز براي سازمانها وشركتها

•       ارزش گذاري بر روي برند سازمانها بر اساس معيارهاي سازمان تجارت جهاني براي اولين بار در ايران.

 

 

کد خبر 13457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =