لزوم تحقق نوآوری، رقابت و دانش پذیر بودن در صنایع

معاون وزیر صنعت نوآوری، رقابت و دانش پذیر بودن در بخش های مختلف را لازمه رسیدن به اهداف کمی اهداف تعیین شده خواند

یستمین سالروز ملی صادرات صبح روز بیست و نهم مهرماه با حضور رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان اتاق های بازرگانی و اصناف و تجار و  فعالان اقتصادی کشور برگزار شد. در این مراسم از  5 شرکت صادرکننده ممتاز و 50 شرکت نمونه صادراتی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز در این مراسم شرکت‌های پویندگان راه سعادت، فراورده‌های لبنی کاله و شیرین عسل موفق به دریافت مدال افتخار صادرات شده و شرکت‌های صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، فراب، شکوه بناب، یاتا اکسپرس و ممتاز سهند نیز به عنوان صادرکنندگان ممتاز معرفی شدند.

خسروتاج رئیس سازمان توسعه و تجارت بعنوان میزبان این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و تبریک روز ملی صادرات گفت: سازمان توسعه تجارت بعنوان خانه صادرکنندگان توفیق شنیدن صحبت های صادرکنندگان را دارد و همه تلاش خود را می کند از این رکن مهم اقتصاد حمایت همه جانبه داشته باشد.

وی افزود حجم صادرات در شرایط فعلی را درشان ظرفیت های ایران ندانست و گفت: در شش ماه اول سال جاری 21.7 میلیارد دلار صادرات داشتیم که بیانگر رشد 6 درصدی صادرات بود.اما فضای پیش رو این پتانسیل را دارد که روند رشد پر سرعت تری داشته باشیم

خسروتاج در ادامه گفت: تولیدکنندگان کوچک باید مقیاس تولید خود را افزایش دهند و واحدهای تحقیق و توسعه در این واحدها شکل بگیرد. واحدهای کوچک ما در بحث ساختاری مشکل دارند و قدرت صادراتی بالا ندارند.به همین دلیل نمی توانند رقابت کنند و از فضای صادراتی عقب می مانند.قیمت تمام شده بالای کالای ما دلیل دیگری است که صادرات را کند می کند.

رییس سازمان توسعه و تجارت در ادامه گفت: تحریم اجازه فعالیت را از ما سلب کرد. هر چند بعد از برجام در حال پیشرفت هستیم و با هدف گذاری در بخش های مختلف سعی بر پر کردن فاصله های ایجاد شده در دوران تحریم هستیم

خسروتاج نوآوری، رقابت و دانش پذیر بودن در بخش های مختلف را لازمه رسیدن به اهداف کمی اهداف تعیین شده خواند و گفت: در کنار این تلاشها امیدواریم بتوانیم با همفکری و همدلی بیشتر با دولت و برگزاری نشستهای مستمر و دوره ای مشکلات صادرات را هر چه بیشتر برطرف کنیم.

کد خبر 13562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =