یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۱ درصد

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۱ درصد برای صادرات اختصاص داده‌ایم که برای طرح‌های اشتغال‌زای کوچک برای مناطق کمترتوسعه یافته است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با نرخ 11 درصد برای صادرات اختصاص داده‌ایم، که برای طرح‌های اشتغال‌زای کوچک برای مناطق کمترتوسعه یافته است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کند. وی در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی موتور اصلی توسعه کشور است، تصریح کرد: دولت باید شرایطی را به وجود بیاورد تا بخش خصوصی در حوزه مورد علاقه خود ورود و سرمایه گذاری کند.

جهانگیری ابراز کرد: وضعیت بودجه عمرانی کشور وضعیت سختی بوده و تصور ما این است که در مقطع فعلی بخش خصوصی می‌تواند توسعه کشور را انجام دهد و بخش دولتی ساز و کار آن را مهیا کند.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توافق همه صاحب‌نظران بر روی این سیاست‌ها، عنوان کرد: در بین دستگاه‌های حاکمیتی نیز یک اتفاق نظر خوبی ایجاد شده است که یک فرصت برای بخش خصوصی است.

معاون اول رییس جمهور به رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی بودن آن اشاره و تصریح کرد: همواره سیاست‌هایی که در دولت تصویب شده را پیگیری می‌کنیم و هیچ مسئولی نمی‌تواند از آن شانه خالی کند و اگر کسی نمی‌تواند، خودش استعفاء دهد و برود تا این‌که با بی‌احترامی او را عزل نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه کشور باید هماهنگ در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنند، افزود: حدود 800 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور نیاز است که این رقم از توان بودجه عمرانی کشور خارج بوده و نیازمند حضور جدی بخش خصوصی هستیم.

جهانگیری اضافه کرد: اکنون از واگذاری طرح‌های عمرانی به دنبال درآمد نیستیم و مدیرانی که اجازه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی را نمی‌دهند، به کشور و ملت خدمت نمی‌کنند. وی از عملکرد بانک‌ها انتقاد کرد و خطاب به استاندار کرمان و وزیر کشور گفت: باید از بانک‌ها حساب کشی کنید. به هیچ وجه نمی‌خواهیم پول کشور تلف شود و بانک‌ها باید دلیل خود را برای عدم ارایه تسهیلات اعلام کنند.

کد خبر 14860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =