فرصت دو هفته ای مجلس به دولت

پورابراهیمی: ما از اولین هفته کاری مجلس یعنی از روز یکشنبه ۱۴ آذر بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» را آغاز خواهیم کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» به علت تقدیم نشدن لوایح «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» و «بانکداری ایران» خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه عصر 11 مهر خود به دولت 45 روز فرصت داد لوایح «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» و «بانکداری ایران» را به مجلس ارسال کند تا مبنای کار ما در بررسی طرح «بانکداری جمهوری اسلامی» قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به‌رغم اینکه مهلت 45 روزه مجلس به دولت روز 26 آبان به اتمام می رسید مجدد به دولت فرصت دادیم اما ظاهرا قرار نیست دولت این لوایح را تقدیم مجلس کند.

پورابراهیمی با اشاره به علت استنکاف دولت از ارسال این دو لایحه به مجلس گفت: طبق گزارشهایی که دریافت کردیم اختلاف «وزارت اقتصاد و امور دارایی» و «بانک مرکزی» باعث این ناهماهنگی است.

وی ادامه داد: به هر حال فرصت مجلس به دولت تمام شده است و ما کار خود را شروع خواهیم کرد.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس هفته آینده به دلیل دو روز تعطیلی رسمی، جلسه ندارد و ما از اولین هفته کاری مجلس یعنی از روز یکشنبه 14 آذر بررسی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» را آغاز خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مبنای ما همان طرح کمیسیون یعنی «طرح بانکداری جمهوری اسلامی» خواهد بود هرچند انتظار داشتیم لوایح دولت مبنا باشد ولی دولت این لوایح را به موقع ارسال نکرد.

به گفته محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی از طراحان طرح «بانکداری جمهوری اسلامی»، این طرح از ادغام دو طرح «اصلاح قانون پولی و بانکی کشور» و «عملیات بانکی بدون ربا» تشکیل شده است و همه «احکام مورد نیاز بانکداری منطبق با پیشرفت‌های صنعت بانکداری» و «احکام فقهی مورد نیاز بانکداری» را شامل می‌شود و به گونه ای تنظیم شده که هیچ گونه مغایرتی با اصول قانون اساسی از جمله اصل 75 ندارد.

کد خبر 14883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =