حفظ بازار با اهرم اصناف

فاضلی: در شرایط فعلی حفظ ثبات بازار دستاورد کمی نیست که این مهم با تلاش اصناف و همچنین تدابیر دولت طی سه سال و نیم اخیر ایجاد شده است

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در شرایط فعلی حفظ ثبات بازار دستاورد کمی نیست که این مهم با تلاش اصناف و همچنین تدابیر دولت طی سه سال و نیم اخیر ایجاد شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در مراسم شروع به کار هفتمین اجلاسیه دوره ششم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران بر تقویت تعامل بین دولت و اصناف تاکید کرد و گفت: این تعامل همواره وجود داشته و باید بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: حفظ ثبات بازار پر جمعیت ایران اسلامی همواره با دسیسه های دشمنان همچون تحریم، کاری دشوار و جنگی نابرابر با دشمن بود  اما اصناف به عنوان قلب اقتصاد کشور با کمترین امکانات از این مسئله سربلند بیرون آمدند .فاضلی در اجلاس که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد، ادامه داد: لازم می دانم از دولت بویژه شخص تدبیر دکتر جهانگیری در همکاری ومساعدت با اصناف تشکر کنم. وی خطاب به دکتر جهانگیری گفت: در مجموعه فعالیت های اصناف طی بیش از سه سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که با درایت جنابعالی (معاون اول) حل و فصل شد که از جمله آن مسئله مبارزه با قاچاق کالا بود که با برخی سیاست های غلط داشت راه اشتباه طی می شد و بازار کشور را دچار مشکل می کرد ضمن اینکه نمی توانستیم تنظیم بازار را درست هدایت کنیم.

هفتمین اجلاسیه دوره ششم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران امروز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق اصناف ایران رسما آغاز به کار کرد. همچنین نایب رییس اول اتاق اصناف ایران اعلام کرد: سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی اکنون ۱۷.۵ درصد است که با حمایت دولت می توان سهم اصناف در اقتصاد کشور را افزایش داد. جلال الدین محمد شکریه روز شنبه در هفتمین اجلاسیه دوره ششم هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: اصناف با حدود ۳ میلیون واحد صنفی در سراسر کشور تاکنون حدود ۷.۵ میلیون شغل بدون کمک دولت ایجاد کرده اند.

وی افزود: چنانچه اکنون دولت بخواهد اشتغال پایدار ایجاد کند ، حداقل باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به ازای ایجاد هر شغل هزینه کند در حالی که اصناف می توانند با هزینه ای بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کنند. رییس اتاق اصناف مرکز استان گیلان با اشاره به نقش اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اصناف ادامه داد:  اصناف در دوران مشروطیت، ۱۵ خرداد، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و … نقش مهمی داشتند و مشقت های زیادی را تحمل کردند.

شکریه گفت: اصناف با دارا بودن حدود یک سوم نفوذ جمعیتی کشور نقش مهمی در اقتصاد دارند به طوری اکنون ۹۰ درصد نظام توزیع کشور توسط اصناف صورت می گیرد .وی افزود: اکنون حدود ۶۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور فعالیت دارند که به صورت عمده ماشین آلات آنها نیز تولید داخل است و در صورت تقویت و حمایت می توانند امنیت اقتصادی را در کشور بوجود بیاورند.

نایب رییس اتاق اصناف ایران در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی صادرات صنوف نیز اشاره کرد و گفت: سهم اصناف در صادرات غیرنفتی کشور اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که از دولت انتظار داریم از بنگاه های صنفی کوچک و متوسط همچون دیگر کشورهای جهان که بیشترین اشتغال را از این قبیل بنگاهها دارند، حمایت کند .شکریه  با بیان اینکه لازم است دولت قوانین را در جهت رشد اصناف هدایت کند، افزود: در تمام برنامه های توسعه از جمله برنامه ششم باید نقش اصناف دیده شود. وی تصریح کرد: اصناف ویترین اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه هستند و به راحتی نمی توانیم از این کانون بگذریم و نقش آن رانادیده بگیریم.

کد خبر 15048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =