اثر خنثی سازی قاچاق بر بسته های حمایتی دولت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه بسته حمایتی به بخش تولید در صورتی که قاچاق کالا همچنان ادامه داشته باشد، کارساز نیست و مشکلات تولید به قوت خود باقی خواهد ماند

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه واحدهای تولیدی کشور تنها با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، افزود: باید فکر اساسی برای نجات واحدهای تولیدی از بن بستی که امروز به آن دچار شده اند ، اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه واردات حجم وسیعی از کالاهای قاچاق ، بازار تولیدات داخلی را با مشکل روبه رو کرده است، ادامه داد: همچنین بالا بودن قیمت مواد اولیه ، هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد ضمن اینکه نوسازی و بهسازی تجهیزات و ماشین آلات خطوط تولید به دلیل نوسانات نرخ ارز کار آسانی نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این روزها تولید وضعیت خوبی ندارد و کارخانه هایی که می توانند با ظرفیت بالای ۸۰ درصد کار کنند و اشتغالزایی داشته باشند و توان صادراتی کشور را بالا ببرند، اکنون تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعال هستند که لازم است برای این مسئله فکر شود.

لاهوتی اظهار کرد: برای رفع موانع تولید، علاوه بر لزوم بسته حمایتی باید قاچاق کالا به درستی کنترل شود، نرخ ارز ثبات داشته باشد و مواد اولیه با بهای مناسب به دست تولیدکننده برسد ضمن اینکه بازار فروش نیز مهیا باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، قرار بود تا ۳۰ درصد از منابع پس انداز شده آن به بخش تولید تزریق شود که محقق نشد. اکنون بسته حمایتی باید به گونه ای باشد که همه واحدهای تولیدی را در بر بگیرد.

 

منبع: اتاق اصناف

کد خبر 16413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =