توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری

وزارت اقتصاد امارات اعلام کرد مقامات این کشور و ایران برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلف توافق کرده‌اند.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز به نقل از نشنال نیوز، وزارت اقتصاد امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات این کشور و ایران در نشستی برای تقویت روابط اقتصادی و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، کارآفرینی و انرژی‌های تجدیدپذیر توافق کرده‌اند.
اولین نشست کمیته مشترک اقتصادی دو کشور در ابوظبی به ریاست عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران برگزار شد.
وزارت اقتصاد امارات در این بیانیه اعلام کرد هر دو کشور همچنین قصد دارند همکاری‌های اقتصادی را در بخش‌هایی از جمله حمل و نقل، کشاورزی و محیط زیست تقویت کنند.
بن طوق در این دیدار گفت: تشکیل اولین نشست کمیته مشتک اقتصادی امارات و ایران منعکس کننده آرمان‌های مشترک ما برای تحکیم روابط اقتصادی موجود و گسترش آن‌ها به بخش‌های آینده است.
براساس این گزارش، این توافق در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی به تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با کشورهای جهان از طریق موافقت نامه‌های مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) که هدف آن کاهش یا حذف موانع تجاری است، ادامه می‌دهد.
در اولین جلسه کمیته مشترک اقتصادی ایران و امارات، همچنین راه‌های جدیدی برای تقویت تجارت و حمایت از صادرکنندگان و واردکنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دو کشور توافق کردند گروه‌های ویژه فنی مشترک برای پیگیری اجرای توصیه‌های این کمیته برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایجاد کنند.
براساس این بیانیه، آن‌ها همچنین موافقت کردند از توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) حمایت کنند و محصولات آن‌ها را به بازارهای جدید صادر کنند.
بذرپاش در ابوظبی با شیخ منصور بن زاید، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات نیز دیدار کرد.
به گفته خبرگزاری‌های دولتی امارات آن‌ها در مورد همکاری دو کشور به ویژه در زمینه گسترش تجارت دوجانبه گفتگو کردند.

کد خبر 73384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =