رشد حضور سرمایه گذاران در دوبی

بر اساس گزارشی که توسط اداره توسعه اقتصادی در دوبی جمع‌آوری شده، منطقه حتا، واقع در جنوب شرقی دوبی، شاهد افزایش ۱۷.۲ درصدی تعداد کسب‌وکار بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بوده و تا پایان ۲۰۱۶ تعداد کسب‌وکارهایی که در این منطقه به فعالیت مشغول بوده‌اند به ۹۴۴ رسیده است

بر اساس گزارشی که توسط اداره توسعه اقتصادی در دوبی جمع‌آوری شده، منطقه حتا، واقع در جنوب شرقی دوبی، شاهد افزایش ۱۷.۲ درصدی تعداد کسب‌وکار بین سال‌های 2012 تا 2016 بوده و تا پایان 2016 تعداد کسب‌وکارهایی که در این منطقه به فعالیت مشغول بوده‌اند به 944 رسیده است. شرکت‌های تجاری ۷۶.۸ درصد و شرکت‌های حرفه‌ای ۲۲.۴ درصد از کل کسب‌وکارهای فعال در این منطقه را تشکیل می‌دهند.

این گزارش به پیشرفت‌های ایجاد شده در رقابت‌پذیری کلی در دوبی و افزایش فرصت‌های کارآفرینی اشاره کرده و این که سرمایه‌گذاران به دنبال افزایش فعالیت‌های تجاری، حرفه‌ای و صنعتی خود در کشور امارات هستند. این گزارش در حالی تهیه شده که شیخ محمد بن رشد المکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دوبی مشغول راه‌اندازی طرح جامعی برای ترویج توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه حتا، واقع در جنوب شرقی دوبی است.

این طرح، بازسازی کسب‌وکارهای موجود در حتا، جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در منطقه و نیز ارائه مجوز ثبت و خدمات پروانه اشتغال کسب‌وکارها را شامل می‌شود.

عبدالعزیز بین حثبور، مدیر روابط مشتریان در بخش ثبت نام و اعطای مجوز اداره توسعه اقتصادی دوبی، می‌گوید که تیم او گزارش ویژه‌ای در مورد حتا تهیه کرده‌ تا به سرمایه‌گذاران و تاجران در مود سایز و حجم فعالیت‌های تجاری و فرصت‌های تجاری موجود در این منطقه ایده بدهد. گفته می‌شود این منطقه طی دو دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی به ویژه از نظر تسهیلات و خدمات برای ساکنین داشته است. سرمایه‌گذاری مداوم در زیرساخت‌ها و محیط منحصر به فرد منطقه حتا، آن را به مقصدی محبوب تبدیل کرده که فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف، به ویژه در توریسم، خدمات، تجارت و عمران فراهم کرده است.

بن حثبور می‌گوید تمرکز اداره توسعه اقتصادی دوبی بر تسهیل کسب‌وکار است و به همین منظور مناطق و بخش‌های صنعتی مختلف را در اختیار سرمایه‌گذاران و تجار قرار می‌دهد.

کد خبر 16568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =