نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در کنیا

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در نایروبی پایتتخت کنیا روز گذشته با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت ایران و دیگر مقامات دولتی دو کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم و شرکت‌های ایرانی و کنیایی گشایش یافت

نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در نایروبی پایتتخت کنیا روز گذشته با حضور قائم‌مقام وزیر صنعت ایران و دیگر مقامات دولتی دو کشور، سفرا و دیپلمات‌های مقیم و شرکت‌های ایرانی و کنیایی گشایش یافت. به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به اهمیت تجارت با آفریقا، گفت: ارتباط مستقیم میان تجار و بازرگانان دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری ضروری است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 100 شرکت ایرانی در گروه‌های کالایی مختلف، توانمندی‌های تولید و صنعتی ایران را به نمایش گذاشته‌اند، اظهار امیدواری کرد که برپایی این رویداد تجاری گامی برای افزایش تعاملات و تبادلات تجاری دو کشور باشد.

در ادامه این مراسم «سانیسون وانگوسی» نماینده وزارت صنعت و تجارت کنیا نیز ضمن استقبال از این رویداد تجاری، گفت: این نمایشگاه می‌تواند مبادلات تجاری آتی میان تهران و نایروبی را افزایش دهد.

«کیپرونو کیتونی» رئیس اتاق بازرگانی کنیا نیز ضمن تاکید بر ضرورت شناخت بازار دو کشور، افزود: داشتن اطلاعات متقابل از بازار ایران و کنیا مهمترین فاکتور برای شروع و تداوم تجارت دو جانبه است و برگزاری نمایشگاه یکی از راه‌های مهم رسیدن به این هدف است.

در پایان این مراسم «کریس کایروبی» رئیس برند سرمایه‌گذاری کنیا و یکی از مهمترین سرمایه‌داران این کشور نیز گفت: افزایش میزان مبادلات تجاری نه تنها باعث افزایش ارتباطات تجاری می‌شود بلکه افزایش ارتباطات میان دو ملت را نیز ایجاد می‌کند که بسیار مهم‌تر و ماندگارتر از هر نوع ارتباطی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت در نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در نایروبی، 100 شرکت فعال در گروه‌های کالایی کاشی و سرامیک، شیرآلات و اتصالات، سرویس‌های بهداشتی، صنعت برق، سیمان و کلینکر، محصولات سلولزی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی، منسوجات، فرش ماشینی و قالیچه دستباف، خدمات فنی و مهندسی، لوازم خانگی و اداری، و ... مشارکت کرده‌اند.

در جریان سفر قائم‌مقام وزیر صنعت کشورمان به کنیا و دیدار با مقامات این کشور بر افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید شد. بر اساس این گزارش در ملاقات وزیر دارایی کنیا با مجتبی خسروتاج، طرف کنیایی اظهار داشت که زمینه‌های لازم را برای همکاری بانک‌های کشور متبوعش با بانک‌های ایرانی فراهم می‌کند.

خسروتاج همچنین دیدار جداگانه‌ای هم با معاون بانک مرکزی کنیا داشت که دراین جلسه طرف کنیایی ضمن اشاره به تمایل به همکاری با سیستم بانکی ایران، خواستار انتقال تجربیات بانکی ایران به کنیا شد. وی همچنین پیشنهاد کرد که هیاتی از کارشناسان بانکی ایران به کنیا سفر کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با «کیپرونو کیتونی» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کنیا نیز  دیدار کرد و  دو طرف تاکید کردند که هیاتی از فعالان اقتصادی کنیا به سرپرستی رئیس اتاق این کشور به ایران عزیمت کنند. خسروتاج همچنین از محل سفارت قدیم ایران در کنیا در راستای ایجاد مرکز تجاری ایرانیان در شرق قاره آفریقا نیز دیدن کرد. وی همچنین از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور کنیا به نام «ناکومات» نیز بازدید کرد؛ در این فروشگاه که در اکثر کشورهای شرق آفریقا شعبه دارد، برخی محصولات ایرانی حضور درخشانی دارند.

بازدید از رستوران ایرانی ترنج، بزرگترین رستوران ایرانی در قاره آفریقا نیز از دیگر برنامه های رییس سازمان توسعه تجارت ایران در نایروبی بود.

کد خبر 16611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =