ضرورت تجمیع آرا در بخش خصوصی

شافعی: باید کلیه تشکل‌های بخش خصوصی به صورت واحد نظرات خود را جمع‌آوری و بعد از ارائه به دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف آن را به دولت ارائه کنند

به گزارش اگزیم نیوز، غلامحسین شافعی در نشست اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در تمام ابعاد جامعه از جمله بخش خصوصی دولتی و قانونگذاری به دنبال جلب رضایت توده‌ مردم هستیم در حالی که مشخص نکرده‌ایم که آیا این امر به مصلحت کشور است یا خیر. وی افزود: بخش خصوصی برای آنکه صدایی رسا داشته باشد و نظر واحد ارائه دهد باید از تورم اظهارات به دولت و تصمیم‌سازان جلوگیری کند تا آنها را نیز دچار مشکل دیگر نکند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: برای این کار باید کلیه تشکل‌های بخش خصوصی به صورت واحد نظرات خود را جمع‌آوری و بعد از ارائه به دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف آن را به دولت ارائه کنند.

شافعی تصریح کرد:در صورتی که بخش غیردولتی واحدی در کشور ایجاد کنیم اثرگذاری مطلوب‌تری خواهد داشت و تصمیم‌گیران کشور را نیز دچار تردید نمی‌کند.

وی گفت: در قالب همین هماهنگی‌ها نگاه منطقه‌ای را  در سطح کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم. با توجه به شرایط اقلیمی می‌توانیم کشور را به 7 قسمت تقسیم کنیم و در نهایت به دنبال آن هستیم که بخشهای غیردولتی و دولتی و مجلس با یکدیگر همکاری مشترکی در تمام کشور داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه موضوع توسعه منطقه‌ای اثرات مطلوبتری برای کشور خواهد داشت، گفت: این موضوع در برنامه ششم مطرح شده و دولت به آن توجه کرده است و معتقدیم برای کشوری با این تنوع نمی‌توانیم تنها در تهران نسخه واحدی بپچیم و به کل کشور توسعه و تعمیم دهیم.

شافعی افزود: در برنامه‌های ملی باید ابتدا برنامه‌های منطقه‌ای نوشته شود و بعد به برنامه‌های ملی پیوند یابد، تا قابلیت اجرایی داشته باشد و دیوار تمرکزگرایی را در کشور از بین ببرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه صحبت‌های خود در واکنش به برگزاری شورای گفت‌وگو بدون رسیدن به حدنصاب در اتاق بازرگانی گفت: در این خصوص آئین‌نامه‌ای تصویب شده که باید آن را به درستی اجرا کنیم و در مواردی که تعداد اعضا در این شورا به حد نصاب نمی‌رسد نباید برگزار شود.

شافعی یادآور شد: گزارش عملکردی در این خصوص تهیه شده و میزان حضور قوای سه‌گانه در آن مشخص شده است و این گزارش بزودی برای قوای کشور ارسال می‌شود.

کد خبر 16658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =