با شفافیت اقتصادی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شفافیت اقتصادی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و مدرن‌سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت در مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است

دکتر طیب‌نیا ادامه داد: خوشبختانه شاهد کاهش محسوس در قاچاق هستیم و براساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار کاهش داشته‌ایم و این توجه و محصول اقداماتی است که در گمرک و دستگاه‌های مربوطه انجام شده است و امیدواریم با تداوم کار شاهد کارآمدی و افزایش شفافیت و کاهش پدیده شوم قاچاق باشیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از گمرک شهید رجایی بازدید نمود.
وی در این بازدید اظهارداشت: سامانه جامع امور گمرکی از زمان اجرا تاکنون کمک شایانی به تسهیل تجارت نموده است.
دکتر طیب‌نیا افزود: ممکن است سامانه جامع گمرک با اختلالات اندکی نیز همراه باشد ولی این نواقص در حال رفع شدن می‌باشد.
وی افزود: با توجه به آثار باقی‌مانده از تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت نفت توانسته‌ایم با دو مشکل کسادی و تورم مقابله کنیم و امیدواریم با تلاش‌های بیشتری که صورت میگیرد بتوانیم رفاه را برای مردم کشور به ارمغان آوریم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد توسعه اقتصادی هرمزگان اظهارداشت: با توجه به اینکه این استان قطب اصلی صادرات و واردات کشور می‌باشد به‌طور طبیعی گمرکات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بایستی اصلاحات فرآیندی در این گمرکات انجام شود.
دکتر طیب‌نیا افزود: تولیدکنندگان باید بتوانند کالا و مواد اولیه خود را با سهولت بیشتری وارد نمایند و هزینه‌های مبادله‌ای کمتری به آنها وارد شود که بتوانند کالای تولیدی را با قیمت کمتری عرضه نمایند.
وی افزود: افزایش کارایی و کارآفرینی در گمرکات از مهمترین برنامه‌هایی است که به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم و هدف مهم دیگر افزایش شفافیت و ارتقایی سلامت اداری است.
وی گفت: یک آفت اصلی که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند پدیده قاچاق است که به تولید ملی آسیب می‌رساند و مدرن‌سازی گمرکات یکی از اقدامات مهمی است که در پرتو شفافیت مبارزه با قاچاق نیز انجام شده است.

کد خبر 16721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =