اولویت‌های اقتصادی سال ۹۶ چیست؟

نه‌تنها در سال ۹۶، بلکه برای همیشه باید تلاش کنیم که تولید داخل حمایت شود و افزایش پیدا کند. باید برای رونق و جذب سرمایه‌گذار خارجی اقداماتی انجام شود. به‌این‌ترتیب اشتغال که به‌عنوان اولویت اول کشور است رونق پیدا می‌کند و بیکاری ریشه‌کن می‌شود. با رعایت این اقدامات ضریب جینی تغییر می‌کند و قدرت خرید خانوارها افزایش پیدا می‌یابد

محسن بهرامی ارض‌اقدس درباره اولویت های اقتصادی سال ۹۶ می گوید: برای سال 96 اولویت‌های مختلفی وجود دارد. اولویت‌هایی که می‌تواند به رونق اقتصادی بیشتر در کشور کمک کند. به اعتقاد من، اولویت‌های سال 96 باید توجه به صادرات غیرنفتی و رفع موانع صادرات غیرنفتی باشد. تک‌نرخی کردن و واقعی شدن نرخ ارز هم مسلماً خواسته تمام فعالان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در کنار این موارد باید موضوعاتی مانند حمایت واقعی از صادرکننده غیرنفتی، حل ساختار بانکی برای نقل‌وانتقال پول صادرکننده‌ها، توجه به زیرساخت‌ها، تبلیغات برون‌مرزی برای تولیدات داخلی، حمایت از صادرکننده‌ها و تولیدکننده‌های ایرانی در خارج کشور، تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای مشارکت در تولیدات صادرات محور و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی صورت بگیرد.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران افزود: این موارد خواسته مقام معظم رهبری هم بوده است و در اقتصاد مقاومتی به آن اشاره‌شده است. درواقع این موارد ازجمله تعاریف اقتصاد درون‌زای برون‌نگر است.

وی اضافه کرد: نه‌تنها در سال 96، بلکه برای همیشه باید تلاش کنیم که تولید داخل حمایت شود و افزایش پیدا کند. باید برای رونق و جذب سرمایه‌گذار خارجی اقداماتی انجام شود. به‌این‌ترتیب اشتغال که به‌عنوان اولویت اول کشور است رونق پیدا می‌کند و بیکاری ریشه‌کن می‌شود. با رعایت این اقدامات ضریب جینی تغییر می‌کند و قدرت خرید خانوارها افزایش پیدا می‌یابد.

ارض‌اقدس گفت: ازجمله اولویت‌های دیگری که باید مدنظر قرار بگیرد موضوع هدفمند کردن یارانه‌هاست که امیدواریم به‌عنوان یک گام اساسی در سال 96 اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در کنار این موارد، موضوع انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا هم برای سال 96 مطرح است. انتخاباتی که بانشاط خیلی خوب و وحدت عمومی و مشارکت گسترده شکل می گیرد تا در سایه پیوند مردم و دولت و ملت پایه‌های نظام مستحکم‌تر شود.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق تهران افزود: همچنین سال آینده با توجه بیشتر به اجرایی شدن سیاست‌های برجام و تهدیدهایی که در داخل کشور وجود دارد، اقتصاد شکوفاتر خواهد شد.

ارض‌اقدس در پایان گفت: از طرف دیگر، امنیت اقتصادی با وحدت سه‌گانه قوا صورت خواهد کرد. همچنین هم وحدت در عملکرد رسانه و صداوسیمای ملی باید به‌گونه‌ای باشد که موجب دلگرمی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی شود تا به‌این‌ترتیب تمام توان ‌بخش خصوصی به کار گرفته شود تا اقتصاد و رشد کم اقتصادی این سال‌ها پشت سر گذاشته شود و به امید خدا به رشد پایدار دو رقمی در افق سند چشم‌انداز 1404 برسیم.

 

منبع: اتاق تهران

کد خبر 18837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =