اسلواکی رتبه اعتباری ایران را یک واحد ارتقا داد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی می گوید، دولت اسلواکی رتبه اعتباری ایران را در سال ۲۰۱۶ ارتقا داد و از هفت به ۶ رساند

به گزارش اگزیم نیوز، «محمد خزاعی» روز سه شنبه در همایش توسعه همکاری های تجاری ایران و اسلواکی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: دولت اسلواکی این بهبود رتبه اعتباری را به دلیل افزایش مراودات تجاری با ایران انجام داده است و در جریان این مذاکرات نیز مقام های اقتصادی این کشور اعلام کرده اند بزودی رتبه اعتباری کشورمان را یک واحد دیگر بهبود خواهند بخشید. 
رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران سفر هیات اقتصادی اسلواکی به تهران را به لحاظ حضور معاون نخست وزیر و وزیر دارایی این کشور، بسیار مهم توصیف کرد و آن را نشانه عزم جدی این کشور در برقراری روابط تجاری با ایران دانست.
خزاعی همچنین گفت: سطح همکاری های تجاری و سرمایه گذاری دو کشور در حال افزایش است و ماه گذشته یک شرکت اسلواکی در بخش انرژی ایران پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد.
 سطح تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه ایران و اسلواکی با 60 درصد رشد اکنون به 25 میلیون یورو رسیده است و هدف دو کشور افزایش این رقم به 100 میلیون یورو در آینده نزدیک است. 
وزیر دارایی جمهوری اسلواکی نیز دراین همایش گفت: نمایندگان سه بانک خصوصی این کشور برای امضای تفاهمنامه همکاری با بانک های ایرانی در تهران حضور دارند.

کد خبر 18943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =