استقرار گمرک در ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر

معاون گمرک ایران گفت: گمرک در گیت‌هایی که سازمان منطقه آزاد اروند در نظر دارد مستقر می‌شود و در این منطقه انجام وظیفه خواهد کرد

 فرود عسگری در جلسه  بررسی مسائل اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شامگاه 18 فروردین ماه در محل فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: برای استقرار گمرک در ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر مسائلی مطرح است که سازمان منطقه آزاد اروند در این خصوص اقداماتی انجام داده است و گمرک کشور نیز برای استقرار در ورودی این منطقه وارد عمل می‌شود.

 وی افزود: حدود 100 میلیون دلار جهت عرضه به اصناف و واحدهای صنعتی حاضر در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده و با سازمان منطقه آزاد اروند نیر در این خصوص توافقاتی صورت گرفته است.

عسگری تصریح کرد: برای بهبود بخشی اقدامات گمرک توافقاتی با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم که به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

بندر چوئبده برای تجاری شدن نیازمند زیرساخت مناسب است

 وی با بیان این‌که برای تجاری شدن بندر چوئبده به زیرساخت مناسب نیاز است، تصریح کرد: جهت تجاری شدن بندر چوئبده به امکاناتی نیاز داریم زیرا زیرساخت‌های آن آماده نیست که پس از مذاکره با گمرک استان خوزستان توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است.

عسگری عنوان کرد: بندر اروند کنار گمرک خوبی ندارد و فاقد امکانات مناسب است و همچنان در کانکسی فرسوده مستقر است و اگر مسئولان داخلی شهرستان می‌توانند تا آماده شدن زیرساخت‌های این گمرک، ساختمانی در اختیار ما قرار بدهند و در غیر این صورت باید صبر کرد تا ساختمان این بندر احداث شود.

پیگیری موضوع واگذاری سهام پالایشگاه آبادان در کمیسیون اقتصادی

 عامر کعبی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به خوزستان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال، اعضای کمیسیون اقتصادی برای تسریع و تسهیل توسعه اقتصادی شهرستان آبادان به این شهرستان سفر کردند و در 6 محور به جمع‌بندی رسیدیم .

وی افزود: در بحث پالایشگاه خوزستان با توجه به این‌که مجوزهای لازم را از قبل داشته، مجددا آن را مطرح کردیم تا بتوانیم با سرمایه گذاری این پالایشگاه را راه‌اندازی کرده و ایجاد شغل کنیم و اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد، آن‌ها را پیگیری و حل خواهیم کرد .

 نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بازدید میدانی از بندر خرمشهر، پالایشگاه آبادان، پتروشیمی آبادان و کارخانه‌های واقع در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند داشتند و همچنین در جلسه‌ای که با حضور فعالان اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برگزار شد، مسائل و دغدغه‌های تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این منطقه مورد بررسی قرار گرفت .

وی اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس بعد از بررسی مسائل در شهرستان آبادان بر اسقرار گمرک در دروازه‌های منطقه آزاد اروند و همچنین بر انجام اقداماتی جهت لایروبی رودخانه اروند تاکید کردند و در بحث اجرای گیت‌ها و استقرار گمرک در مبادی خروجی این دو شهر، گمرک کشور متعهد شد طی سه ماه آینده آن را عملیاتی و اجرائی کند .

کعبی با اشاره به مشکلات مالی واحدهای صنعتی اظهار کرد: برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی که مشکلات مالی دارند و هم اکنون برقرار هستند، مقرر شد پیگیری‌های خاصی صورت بپذیرد. همچنین در خصوص لایروبی اروند، پتروشیمی آبادان و توسعه منطقه آزاد اروند بحث‌هایی شد که این موارد باید انجام گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آبادان افزود: موضوع واگذاری سهام پالایشگاه آبادان به سهام عدالت از طرف کمیسیون اقتصادی پیگیری خواهد شد و همچنین اقداماتی برای رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان آبادان از طریق کارگروه مالیاتی کمیسیون اقتصادی انجام خواهد شد.

کد خبر 20135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =