ارتقا ظرفیت های صادرات محصولات آرد، بیسکویت، شیرینی و شکلات

نشست تخصصی تولید کنندگان و صادرکنندگان صنایع آرد، بیسکویت، شیرینی و شکلات با هدف بحث و بررسی پیرامون راهکارهای توسعه صادرات و با حضور فعالان این حوزه در سازمان توسعه تجارت برگزار شد

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم استفاده مناسب از ظرفیتهای موجود در کشور در مسیر توسعه صادرات محصولات ایرانی، بر شناسایی کشورهای جدید هدف و بهره برداری از فرصت نمایشگاه های حائز اهمیت و تاثیرگذار بر صادرات این محصولات تاکید کرد.

خسروتاج با تبیین برنامه ها و پروژه های سازمان توسعه تجارت در سال 96، یکی از این برنامه ها را تهیه فهرستی از شرکتهای خوشنام و معتبر صادراتی با مشارکت تشکلهای تخصصی برای بهره مندی از مجموعه حمایتها و تسهیلات عنوان کرد.

وی تعیین اهداف کمی سالانه صادرات را مورد تاکید قرار داد و همچنین ابراز امیدواری کرد فعالان صنعت علاوه بر توجه به تنوع سازی در محصولات و برنامه ریزی جهت ارائه محصولات جدید در سبد صادراتی خود، دسترسی به بازارهای جدید صادراتی را نیز مورد توجه قرار دهند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به ضرورت همفکری بخش خصوصی در مسیر رفع مشکلات صادرات از ایشان دعوت نمود پیشنهادات خود را در موضوعاتی از جمله فعالسازی خطوط منظم کشتیرانی در مسیرهای دارای اولویت، رفع موانع مالیاتی، استفاده از پتانسیل مراکز تجاری و دیگر مسائل به این سازمان ارسال نمایند.

فعالان این حوزه نیز ضمن اشاره به مدل های حمایتی کشورهای دیگر و نیز نحوه برند سازی و حضور رقبا در بازارهای جهانی، بر اراده قوی خود جهت رسیدن به این مهم تاکید کرده، افزودند: بازارهای کشورهای افغانستان ،عراق و آفریقا با توجه به مزیتهای لجستیکی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در گام بعدی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز بعنوان بازاری ویژه برای محصولات این حوزه حائز اهمیت می باشد.  

در ادامه مواردی مانند مشکلات تولید صادراتی در بخش ورود فرایند موقت مواد اولیه مورد واکاوی قرار گرفت و بر ارایه تسهیلات لازم جهت تامین مواد اولیه و نیز ساماندهی حضور شرکتها در بازارهای جهانی تاکید گردید.

کد خبر 20339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =