واسطه گري بانك هاي اسپانيايي براي ايران و اروپا

ادواردو بوسکت گفت: بانک های اسپانیایی برای ضمانت قراردادهای صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده اند و در آینده نزدیک امکان فاینانس و تجارت از طریق بانک های اسپانیا با شرکت‌های اروپایی فراهم خواهد شد

 «ادواردو بوسکت» در دیدار با «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی گفت: علاقمند به ایجاد یک چارچوب برای سرعت بخشیدن به فرایند ایجاد ارتباط بین شرکت های اسپانیایی و ایرانی هستیم که در زمینه فاینانس، سرمایه گذاری و صادرات همکاری های گسترده ایجاد شود.
وی با بیان اینکه مهم است مشکلات برطرف شود و ساختار همکاری‌ها شکل ‌گیرد، تاکید کرد، ما به ایجاد قراردادهای مختلف اصرار داریم.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرضیه شاهدایی نیز در این دیدار گفت: پروژه های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و اگر دولت اسپانیا اطلاعات کاملی از شرکت های متقاضی سرمایه گذاری در ایران به ما ارائه دهد، می توانیم همکاری‌های گسترده میان شرکت‌های ایرانی و اسپانیایی را امکان پذیر کنیم.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.
با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، یک هزار و 16 غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥٠٠ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود یک هزار و ٥٠٠ شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.
کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت کرده اند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضرند.
در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.
نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (١٩ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد. ساعت بازدید هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ بعدازظهر است .

 

منبع: ايرنا

کد خبر 20419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =