ایران به دنبال تعامل تجاری با جهان

مجتبی خسروتاج با اشاره به استقبال ایران از تعامل تجاری با دیگر کشورها گفت: اتریش تجربیات خوبی در این زمینه دارد و ایران نیز تمایل به بهره‌گیری از این تجارب دارد

قائم‌مقام وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با پیر پرونیس، مدیر کل بخش خاورمیانه اتاق بازرگانی اتریش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت، هدف از این نشست، بررسی و تبادل نظر در خصوص بین‌المللی‌سازی بنگاه‌ها "go international‌" بود که دو طرف دربارۀ نحوۀ به کارگیری ابزارها و شیوه‌های بین‌المللی‌سازی و حضور بنگاه‌های کشور در بازارهای هدف بین‌المللی به بحث و بررسی پرداختند.

مجتبی خسروتاج با اشاره به استقبال ایران از تعامل تجاری با دیگر کشورها گفت: اتریش تجربیات خوبی در این زمینه دارد و ایران نیز تمایل به بهره‌گیری از این تجارب دارد.

در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن بازرگانی اتریش در ایران، برگزار شد، پیر پرونیس نیز ضمن اظهار اهمیت و نقش ایران در سطوح بین‌المللی، بخصوص در بخش اقتصاد، گفت: در سفر پیشین رئیس جمهور اتریش به ایران، با بیش از 30 شرکت ایرانی ملاقات و گفتگو کردیم که این نشان‌دهندۀ پتانسیل بالای ایران برای حضور در بازارهای بین‌المللی است.

وی افزود: تلاش ما در بخش  خاورمیانه اتاق بازرگانی اتریش، تسهیل روابط تجاری و اقتصادی شرکت‌های اتریشی با شرکت‌های ایرانی هستیم.

محورهای گفتگو در این نشست شامل 5 بخش بود:

1.   آموزش و ایجاد انگیزه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

2.   همراهی کردن شرکت‌ها برای حضور در بازارهای جدید

3.   تمرکز بر صادرات خدمات فنی- مهندسی

4.   حمایت اتریش از سرمایه‌گذاران خارجی

5.   معرفی جامعۀ تجاری اتریش

کد خبر 20430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =