شاهدحضور بیش از ۶۵ درصدی مردم ایران در انتخابات خواهیم بود

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد در روز ۲۹ اردیبهشت ماه شاهد حضور بیش از ۶۵ درصدی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری باشیم

«محمدرضا نعمت زاده» روز سه شنبه در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین الملی صنعت حمل و نقل ریلی کشور انتخابات این دوره را بسیار پر نشاط توصیف کرد و افزود: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جموری شاهد حضور گستردم مردم در این انتخابات خواهیم بود.
 پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع ،تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، صبح روز دوشنبه(25 اردیبهشت ماه) آغاز به کار کرد.
فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت های راه آهن، مترو و شرکت های حمل ونقل ریلی، برگزاری نشست های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت های این بخش برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.
این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، تولید کنندگان و صنعتگران، شرکت های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار مترمربع برگزار می شود.
همزمان با این نمایشگاه 24 کنفرانس علمی، کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی در حوزه های مختلف حمل و نقل ریلی برگزار می شود. 
حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از بخش های زیربناها در توسعه پایدار اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می کند و این بخش با برخورداری از ویژگی های چون ایمنی، ارزانی، مصرف انرژی کم و رعایت مسایل زیست محیطی از اهمیت زیادی برخوردار است. 
رعایت الزامات سیستم های مختلف مترو و راه آهن شهری، ارائه خدمات مهندسی راه آهن آلمان در سیگنالینگ و علایم خطوط، بررسی راهکارهای همکاری های ایران و روسیه در صنعت ریلی، گردهمایی تخصصی برای بازاریابی و ارتقا کیفیت صنعت ریلی در ایران از کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی حوزه ریلی در این نمایشگاه بین المللی است. 
همچنین در این نمایشگاه بررسی سیستم های مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات و استفاده از فناوری های جدید در شبیه سازی اموزشی راهبری قطارها ، مزیت های استفاده از اسلب تراک در شبکه خطوط ریلی ، بررسی سیستم های پایش وضعیت و حفاظت از توبور شارژ موتورهای لکوموتیوها از دیگر میزگردهای تخصصی پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی است. 
ارائه راهکارهای استفاده از سیستم های شبکه بالاسری قطارهای برقی، نحوه نگهداری و تعمیرات پیشگرانه در راه آهن، ارتقا خدمات ریلی پروژه های مشترک راه آهن آلمان و شرکت راه آهن شرقی بنیاد و ارائه آموزشی های بین المللی در حوزه ریلی توسط آکادمی ریلی راه آهن آلمان از دیگر کارگاه های آموزشی و میزگردهای تخصصی این نمایشگاه است. 
برای تقویت زیربناهای حمل ونقل ریلی در کشور هم اکنون دوخطه کردن مسیرهای پرترافیک برای تسهیل رفت و آمد قطارها، توسعه قطارهای حومه ای، بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطارها در محورهای پرتردد، نوسازی ناوگان، احداث راه آهن های سرسیع السیر با استفاده از توانمندیهای داخلی مورد توجه وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. 
این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل ونقل ریلی جهان تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برپاست و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در این بخش عرضه کرده اند. 
انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی بیست و نهم اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. 
 

 

منبع: ايرنا

کد خبر 20500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =