۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
اشتغال و رشد از کانال توریزم

سازمان توسعه تجارت ایران با بررسی زمینه‌های توسعه صنعت گردشگری و افزایش فعالیت بنگاه‌های خدماتی،در پی ایجاد بستری مناسب برای اشتغال و رونق اقتصادی است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، نادره تاج‌پور، دبیر میز خدمات گردشگری دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان، با اشاره به حجم قابل توجه گردش پولی حوزۀ گردشگری درجهان گفت: گردشگری به مثابه صنعت مولد یاری دهندۀ اقتصاد و موتور محرک توسعۀ همه جانبه کشورها محسوب می‌شود.

تاج‌پور تصریح کرد: گردشگری به عنوان «صنعت قرن بیست و یکم» و در واقع راه میانبری برای توسعۀ اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و نیز تولید ثروت در کشورهای صنعتی است. صنعت گردشگری شامل انواع بسیار گسترده‌ای از بنگاه‌ها و گردشگران است که به تولید، عرضه و تقاضای محصولات متنوع و خدمات گوناگون می‌پردازد، به گونه‌ای که تفکیک حوزۀ گردشگری از سایر بخش‌های اقتصادی را دشوار نموده است.

وی در ادامه گردشگری را راهکاری برای حذف اقتصاد تک محصولی قلمداد کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشورمان در جذب گردشگر بین‌المللی سود جست تا از گذر آن، به ایجاد اشتغال و در نتیجه به  رشد اقتصادی در کشور رسید، چرا که تأثیر شگرف صنعت گردشگری به صورت مستقیم، غیر مستقیم و القایی بر درآمد بنگاه‌های خدماتی از جمله هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی و سایر خدمات حمل و نقل مسافر، فعالیت‌های رستوران و صنایع تفریحی، انکار ناپذیر است.

دبیر میز توسعه صادرات خدمات گردشگری گفت: با توجه به اعلام مجمع جهانی اقتصاد، صنعت گردشگری ایران برای سومین سال متوالی به عنوان مقرون به صرفه‌ترین صنعت در جهان برای گردشگران معرفی شده است و درزمینۀ برخورداری از منابع فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و گونه های شناخته شدۀ حیوانی در ردۀ سی و هشتم جهان قرار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: آمارهای سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد که  از هر 10 نفر شاغل در جهان یک نفر در حوزۀ گردشگری مشغول به کار بوده است و به همین دلیل ورود گردشگران خارجی در توسعۀ اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

 

کد خبر 20667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =