کانال واردات برای ۱۱۴ کالا بسته شد

علي علی آبادی فراهانی اظهار کرد : با تصویب هیات دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی ممنوع شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اظهار کرد : با تصویب هیات دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی ممنوع شد. علی آبادی فراهانی با بیان ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاههای دولتی افزود : پیش از این در سال ۱۳۹۳ مصوبه مربوطه برای ۱۸۳ قلم کالا بود و در سال  نیز۹۴ این مصوبه ۱۸۱ قلم کالا را در بر می گرفت.

وی همچنین با اشاره به نشست  هیات وزیران افزود : در این جلسه با اضافه شدن تعداد ۱۱۴ قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه های دولتی موافقت شد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت  همچنین درادامه  گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

علی آبادی فراهانی اظهار کرد : به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور  مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی بعمل آمده است.

وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند ، افزود :  توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ گردید.

علی آبادی فراهانی تصریح کرد : در راستای اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ‌واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر گردیده است.

 

منبع: شاتا

کد خبر 20963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =