توسعه دریا محور اقتصادی کشور/ دریانوردان مهم هستند

محمد سعیدنژاد گفت: برجام شرایطی را فراهم آورده که کشتی های تجاری ایرانی به راحتی بتوانند در آب های بین المللی با پرچم پر افتخار کشور حضور پیدا کنند و حال باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرد.

به گزارش اگزیم نیوز، محمد سعید نژاد به مناسبت گرامیداشت روز دریانورد طی مراسمی از فعالیت های اخیر بنادر خبر داد و گفت: اپراتوری ترمینال 1 و 2 بندر شهید رجایی پس از گذراندن مراحل قانونی وارزیابی عملکرد کیفی و کمی به 2 شرکت ایرانی و خارجی واگذار می شود.

وی گفت: 2 شرکت متشکل از شرکت ایرانی و خارجی برای اجرای فاز یک و شرکت مشترک ایرانی و خارجی برای امپراتوری فاز 2 بندر شهید رجایی انتخاب شده اند و تجهیزات مورد نیاز بندر مذکور وارد کشور شده است.

سعید نژاد افزود: بندر چابهار هم آماده افتتاح است و ریاست جمهوری باید زمان افتتحاح آن را اعلام کند ضمن اینکه هم اکنون کشتی های کانتینری بزرگ و اقیانوس پیما می توانند در اسکله های این بندر پهلوگیری کنند.

وی ضمن تقدیر از مساعدت های دریانوردان گفت: دریانوردان کار سختی بر روی شناور ها و در محیط بنادر انجام می دهند اما به آنها توجه ایی نمی شود. به طوری که حتی بیمه درمانی و عمر هم برای آنها در نظر گرفته نشده است.

سعید نژاد ادامه داد: قانونی در گذشته وجود داشت که کار در بنادر را جزئی از نظام وظیفه محسوب می کردند اما متاسفانه دیگر این امتیازهم وجود ندارد.

وی تاکیید کرد: لغو تحریم های ظالمانه فضای خوبی را برای فعالیت بنادر با پرچم پر افتخار کشور به ارمغان آورده و حال باید به توسعه دریا ها که محور اقتصادی کشور هستند توجه کنیم.

اگزیم نیوز گزارش می دهد، به مناسبت روز دریانوردی، دریانوردان روز جهانی خود را با شعار « دریانوردان مهم هستند » جشن گرفتند. مبنای این شعار بر این پایه است که بیش از 147 هزار دریانورد ایرانی و یک میلیون و 500 هزار دریانورد در جهان در آب های بین المللی در نقل و انتقال کالا در تجارت دریایی به ارزش پنج تریلیون دلار در تلاش هستند تا کالا های اساسی و مورد نیاز جمعیت جهان بدون وقفه به مقصد برسد.

کد خبر 20983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =