تسهيلات بانك توسعه صادرات ايران طي دو سال دو برابر شد

حبيب احمدي: در ابتداي سال ۱۳۹۴ مانده تسهيلات اعطايي بانك توسعه صادرات ايران بالغ بر ۸۹ هزار ميليارد ريال بوده و اين رقم در حال حاضر، دو برابر و به مبلغ ۱۷۵ هزار ميليارد ريال رسيده است

به گزارش اگزیم نیوز، حبيب احمدي، مدير امور شعب و بازاريابي بانك توسعه صادرات ايران در نشست تخصصي كه با صادركنندگان، فعالان، نخبگان اقتصادي و جمعي از مقامات استاني استان مازندران، در شهر ساري برگزار گرديد اعلام كرد مانده تسهيلات اعطايي بانك طي دو سال گذشته دو برابر شده است. 

 احمدي با اشاره به نامگذاري سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال و همچنين با توجه به اينكه در برنامه ششم توسعه به موضوع افزايش صادرات غير نفتي به ميزان 112.7 ميليارد دلار در سال 1400 به عنوان سال پاياني برنامه، اشاره شده است، اين ميزان رشد توليد و صادرات را مستلزم سرمايه گذاري داخلي و خارجي و در نهايت رشد صادرات غيرنفتي دانست و اعلام كرد اين مهم با برنامه ريزي منسجم و صادرات گرا، در سايه بهبود فضاي کسب و کار، ثبات اقتصادي و بهبود روابط بين المللي در کنار تأمين مالي و رفع بموقع نيازهاي توليد کنندگان و صادرکنندگان قابل تحقق است .

حبيب احمدي اظهار داشت در ابتداي سال 1394 مانده تسهيلات اعطايي بانك توسعه صادرات ايران بالغ بر 89 هزار ميليارد ريال بوده و اين رقم در حال حاضر، دو برابر و به مبلغ 175 هزار ميليارد ريال رسيده است. وي دستيابي به اين عملکرد را حاصل پيگيري هاي مجدانه مديريت ارشد بانك و تلاش هاي مجموعه بانك طي دوسال گذشته دانست كه با تجهيز منابع از طريق انعقاد قرار داد عامليت و سپرده گذاري صندوق توسعه ملي، اخذ خطوط اعتباري از بانک مرکزي و طراحي ابزار هاي جديد از جمله صندوق اندوخته توسعه صادرات آرماني صورت گرفته است. وي يادآور شد ۶۳ درصد تسهيلات اعطا شده در قالب سرمايه در گردش واحد‌هاي توليدي و صادراتي و ۳۷ درصد در قالب طرح ها مصرف شده است.

حبيب احمدي در خصوص عملكرد بانك در استان مازندران نيز اعلام كرد مبلغ 3500 ميليارد ريال مانده تسهيلات اعطايي شعبه ساري نزديك به 25 درصد حجم صادرات استان در سال 1395 بوده است.

در اين نشست که با استقبال چشمگير فعالين و نخبگان اقتصادي استان همراه بود، مقامات استاني نيز به بيان نقطه نظرات ، ديدگاه ها و انتظارات خود پرداخته و در پايان نيز جلسه پرسش و پاسخ برگزار و مشتريان و صادرکنندگان موانع، مشکلات و درخواست‌هايشان را مطرح کردند که پاسخ هاي مقتضي به آنها داده شد و مقرر شد مواردي که ضرورت دارد مورد پيگيري قرار گيرد.

کد خبر 21460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =