پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی و خدمات فنی در حال نهایی شدن است

نعمت زاده اعلام کرد: پرداخت تسهیلات در قالب بسته حمایتی به صنوف تولیدی و خدمات فنی در بانک مرکزی در حال نهایی شدن است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از اتاق اصناف ایران، محمدرضا نعمت زاده که در مراسم روز حمایت از صنایع کوچک که با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد، افزود: با نهایی شدن پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی که جزو واحدهای صنایع کوچک محسوب می شوند، اصناف هم از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح رونق تولید حدود ۱۲ هزار واحد تولیدی و به همین تعداد واحدهای کشاورزی از تسهیلات استفاده کردند، ادامه داد: چه اصناف و چه صنعت می توانند از مزایای بیشتری از این طرح استفاده کنند ضمن اینکه در قالب شهرک های صنفی نیز می توان خدمات بیشتری در اختیار آنان قرار داد.

نعمت زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ نیز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، طرح رونق تولید تصویب شد و موفق شدیم منابعی را برای بازسازی صنایع کوچک تامین کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از صاحبان صنایع بزرگ، فعالیت خود را از صنایع کوچک شروع کرده اند، گفت: واحدهای کوچک باید روی پای خود بایستند از تجارب، فناوری روز و توانمندی های علمی استفاده کنند و فعالیت های خود را توسعه دهند.

تولید کالای کیفی عبادت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود که به مناسبت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک بیان کرد، افزود: تولید کالای کیفی و با قیمت مناسب که مصرف کننده را شاد کند، عبادت و کاری مقدس است‌ و انتظار می رود تولیدکنندگان و صنعتگران با آگاهی از ارزش کار خود به دنبال منافع آنی نباشند.

نعمت زاده با بیان اینکه تصویب روز حمایت از صنایع کوچک ( ۲۱ مرداد) در دولت یازدهم محقق شده که بیانگر تاکید این دولت بر حوزه تولید، اشتغال و صنایع است، تصریح کرد: علاوه بر سرمایه در گردش در طرح رونق تولید، بازسازی و نوسازی صنایع کوچک نیز گنجانده شده و تحت پوشش قراردادن صنوف تولیدی در دستور کار این طرح است.

وی همچنین از مجلس شورای اسلامی برای رای ندادن به تفکیک وزارتخانه گفت: از مهم ترین مزایای ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی نگاه یکسان به همه تولید کنندگان بود که در این شرایط اصناف می توانند از مزایای بیشتری برخوردار شوند.

در این مراسم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در سخنانی گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد و بیش از ۱.۳ میلیون نفر در صنایع کوچک و حدود ۸۰۰ هزار نفر در شهرک های صنعتی مشغول کار هستند.

علی یزدانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت تولید داخل با حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و خرید کالاهای داخلی افزود: درون گرایی، برون زایی، مردمی بودن، دانش بنیاد و عدالت بنیان بودن پنج ویژگی است که بنگاه های کوچک دارند و در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: توسعه صنف و صنعت به دلیل پراکندگی بالا می تواند در توسعه پایدار و توسعه متوازن نقش ایفا کند و در ایجاد اشتغال بویژه در مناطق کمتر برخوردار موثر باشد.

در این مراسم که علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین شماری از استانداران حضور داشتند، از خدمات مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بخش صنایع و معادن کشور تجلیل شد.

کد خبر 21487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =