جزئیات قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی بین ایران و کره جنوبی

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران جزئیات بیشتری از قرارداد فاینانس ۸ میلیون یورویی بین ایران و کره جنوبی را تشریح کرد

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران جزئیات بیشتری از قرارداد فاینانس 8 میلیون یورویی بین ایران و کره جنوبی را تشریح کردبه گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز  . دکتر علی صالح آبادی گفت: بر اساس این قرارداد که با تلاش بانک مرکزی، وزارت اقتصاد به ویژه سازمان سرمایه گذاری های خارجی و 12 بانک ایرانی منعقد شده است، اگزیم بانک کره جنوبی ازطریق بانک های عامل ایرانی، نسبت به  تأمین مالی پروژه های مختلف کشورمان در حوزه های عمرانی و تولیدی اقدام می کند.

بگفته صالح آبادی، در چارچوب این قرارداد، حداکثر دوره ساخت هر پروژه 5 سال و حداکثر دوره بازپرداخت منابع مالی اختصاص یافته به هر پروژه، 10 سال - پس از پایان دوره ساخت - تعیین شده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: این قرارداد فاینانس، تحت سرپرستی بانک مرکزی و با ضمانت وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان، بین 12 بانک ایرانی، از جمله بانک توسعه صادرات ایران و اگزیم بانک کره جنوبی به امضــا رسید.

روز پنجشنبه هفته گذشته یک قرارداد خط اعتباری ۸ میلیارد یورویی بین سازمان سرمایه گذاری خارجی، بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور با اگزیم بانک کره به امضا رسید که یکی از بزرگترین زمینه های ورود سرمایه خارجی به کشور محسوب می شود. ولی الله سیف در این رابطه در کانال تلگرامی خود نوشته است قرارداد خط اعتباری با اگزیم بانک کره جنوبی به ارزش 8 میلیارد یورو که با تلاش‌های سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، بانک مرکزی و سیستم بانکی نهایی شده و به امضاء رسید، نمونه‌ای از تلاش‌هایی است که منجر به عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی و تولیدی متعددی در کشور خواهد شد و آثار آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، در آینده هر چه بیشتر روشن خواهد شد.

به گفته رییس کل بانک مرکزی قراردادهای تأمین مالی بلند مدت، نه تنها از جهت آثار مستقیمی که در اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور و ایجاد اشتغال در کشور می‌گذارند اهمیت دارند، بلکه از بعد مالی و بانکی نیز، نمایانگر تمایل کشورها به برقراری روابط بلند مدت بانکی و نشانه اعتماد بالا میان نظام مالی دو کشور هستند.

به گزارش اگزیم نیوز مبلغ وام مورد اشاره بیش از 8 میلیارد یورو (معادل حدود 10 میلیارد دلار) است و بخش دولتی و بخش خصوصی هر دو می توانند از این خط اعتباری در کلیه پروژه هایی که شرایط استفاده از وام های خارجی را داشته باشند، استفاده کنند.
پروژه های متعددی بویژه در حوزه بهداشت، حمل و نقل و انرژی پیش از این مورد مذاکره قرار گرفته و آماده معرفی به طرف کره ای هستند که پس از امضای قرارداد وام توسط سیستم بانکی کشور و با مصوبه دولت برای تضمین وام مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای صدور ضمانتنامه وام اقدام خواهد کرد.
قبل از این نیز قرارداد وام یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار با اگزیم بانک چین برای برقی کردن راه آهن تهران - مشهد امضاء شد و همچنین قرارداد 2/2 میلیارد یورو با روسیه برای بخش انرژی و حمل و نقل امضا و اجرائی شده است.

 

کد خبر 21686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =