قانون شکنی عرضه کنندگان پوشاک خارجی در بازار ایران

رییس شرکت توسعه صادرات و فروش پوشاک گفت: فعالیت عرضه کنندگان پوشاک خارجی در کشور خارج از چارچوب قوانین و شرایط بازار داخلی کشور است

رییس شرکت توسعه صادرات و فروش پوشاک گفت: فعالیت عرضه کنندگان پوشاک خارجی در کشور خارج از چارچوب قوانین و شرایط بازار داخلی کشور است. مجید افتخاری در همایش حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش‌های نظام توزیع افزود: هم اکنون بازار پوشاک ایران دردست سودجویانی است که برای متخلفان فرش قرمز پهن کرده اند و مسئولان نیز توجهی نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بازار پوشاک ایران به خاطر منافع زودگذر عده‌ای خاص در دست متخلفان قرار گرفته است، گفت:چگونه می‌شود این شبکه سازمان یافته قاچاق در کشور قابل شناسایی نباشد؟
افتخاری با بیان اینکه حمایت برخی از حامیان تولید داخل فقط در حد شعار است، ادامه داد: این در حالی است که به شهادت متخصصان خارجی تولید ایران از لحاظ تکنولوژی با کشورهای مطرح دنیا برابری می‌کند.
سومبات هاکوپیان رییس انجمن صنایع پوشاک ایران هم با اشاره به اینکه عملیاتی شدن طرحهای توسعه‌ای در گرو از بین رفتن قاچاق است، گفت: قاچاق در کشور مثل رودخانه‌ای در جریان است که باید در مقابل آن سدساخت.
وی یکی دیگر از معضلات صنعت پوشاک را سنتی بودن توزیع آن دانست و گفت: هدف از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مدرن کردن شبکه توزیع بوده که این چشم انداز عملیاتی نشده است.

باید سالانه ۱. ۳ میلیون شغل ایجاد شود


رییس کمیسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری ۵ میلیون جوان متخصص در کشور گفت: باید سالانه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شود.
 حسن پور در همایش حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش‌های نظام توزیع با اشاره به فارغ التحصیلی سالانه ۸۰۰ هزار نفر از دانشگاه هاافزود: برای حل مشکل اشتغال باید حمایت از تولیدداخل محقق شود.
حسن پور، جمعیت ایران را یک درصد از جمعیت جهان اعلام کردو گفت: این در حالی است که فقط ۲ صدم درصد از بازار جهانی پوشاک را در اختیار داریم که باید حداقل به همان یک درصد برسانیم.
رییس کمیسیون اصناف مجلس بااشاره به آمادگی مجلس برای همکاری با تولید کنندگان ادامه داد: یکی از مشکلات، مالیات برارزش افزوده است که باید از مصرف کننده نهایی گرفته شود، اما تولیدکنندگان نیز این مالیات را پرداخت می‌کنند که مجلس دولت را مکلف به رفع این مشکل کرده است.

کد خبر 21786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =