با حذف برچسب قیمت شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود

کاوه زرگران، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در سی امين نشست ماهانه هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اجرای ابلاغیه حذف برچسب قیمت‌گذاری نه تنها منجر به گرانفروشی نمی‌شود، بلکه تفاوت قیمت از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد را کاهش می‌دهد

کاوه زرگران رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در سی امين نشست ماهانه هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اجرای ابلاغیه حذف برچسب قیمت‌گذاری نه تنها منجر به گران فروشی نمی‌شود، بلکه تفاوت قیمت از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز کاوه زرگران با نقد نظر مخالفان حذف برچسب قیمت گذاری گفت: تصمیم مثبت نعمت‌زاده وزیر صنعت دولت یازدهم در آخرین روزهای وزارتش، مبني بر حذف قیمت‌گذاری از روی برخی گروه‌های کالایی از جمله محصولات سلولزی، چیپس و پفک و اسنک‌ها به نفع بخش عرضه و مصرف کنندگان بود.

وی افزود: شریعتمداری وزیر صنعت دولت دوازدهم نیز بلافاصله پس از آغاز کار خود چند گروه کالایی دیگر از جمله کنسرو، مربا، عسل و ... را مشمول حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان اعلام کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه حذف قیمت‌گذاری توسط تولیدکنندگان بر اساس ضوابط و به عهده توزیع کنندگان خواهد بود گفت: هیچ اتفاق خاصی در بازار با این اقدام نخواهد افتاد. در چند روز اخیر اظهارنظرهایی از سوی صاحبنظران و نمایندگان مجلس در این مورد صورت گرفته که معتقدند با این کار در نظام قیمت‌گذاری بازار هرج و مرج ایجاد می‌شود. از اتاق بازرگانی می خواهیم در این رابطه اعلام نظر کرده و این شائبه را رفع نماید.

وی تاکید کرد: این در حالی است که با اجرای ابلاغیه دو وزیر نه تنها گرانی در گروه‌های مختلف کالایی صورت نمی‌گیرد، بلکه منجر به ارزان‌تر شدن کالاها هم می‌شود. چرا که تفاوت قیمت کالا از کارخانه تا زمانی که کالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد، باید 15 درصد باشد، اما هم اکنون تفاوت قیمت 40 درصد است که با اجرای ابلاغیه حذف قیمت توسط تولیدکنندگان کالا با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی در ادامه به ابلاغیه شهرداری تهران در مورد عدم امکان توزیع کالا در هفته ابتدای مهر‌ماه از ساعت 5:30 تا 10:30 صبح توسط ماشین‌های بزرگ حمل بار در راستای کاهش ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: حجم بزرگی از شرکت‌های توزیعی محصولاتی با فسادپذیری بالا دارند که با عدم امکان توزیع در ساعات ابتدایی روز قطعاً دچار زیان می‌شوند، لازم است برای توجیه مسئولین شهرداری در اینباره رایزنی های لازم را انجام دهند.

 

کد خبر 21866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =