افزایش ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه

آمار تجارت خارجی ایران و روسیه در شش ماهۀ نخست سال۲۰۱۷، بیانگر رشد ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه نسبت به دورۀ مشابه در سال گذشته است

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرهاد پرند، رایزن بازرگانی ایران در مسکو گفت: حجم تجارت خارجی ایران و روسیه در نیمۀ نخست سال ۲۰۱۷ به ۷۳۷میلیون دلار رسیده است .

وی نکتۀ قابل توجه در مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۷ را میزان صادرات ۲۲۸میلیون دلاری ایران به روسیه و واردات ۵۰۹میلیون دلاری ایران از روسیه عنوان کرد و افزود:  مقایسۀ آمار تجارت خارجی دو کشور در شش ماهۀ نخست سال۲۰۱۷ نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۶ بیانگر افزایش ۳۶ درصدی صادرات ایران به روسیه از ۱۶۸ میلیون دلار به۲۲۸ میلیون دلار است.

 پرند با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی واردات ایران از روسیه گفت: واردات ایران از روسیه از۵۹۴ میلیون دلار به ۵۰۹ میلیون دلار در سال 2017 رسیده که این موضوع بیانگر تلاش طرف ایرانی  در راستای ایجاد تعادل منطقی در تراز تجاری خود با کشور روسیه است.

رایزن بازرگانی ایران در روسیه اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های حمایتی روسیه از بخش تولید و برنامه‌ریزی به منظور گرفتن سهم بیشتر از بازار ایران،  لازم است مسئولین اقتصادی و تجاری بخش‌های دولتی و خصوصی کشورمان در راستای ایجاد تعادل منطقی در تراز تجاری، به حمایت‌های مالی هدفمند از صادرات محصولات ایرانی به بازار روسیه، برنامه‌ریزی جهت تسهیل و کاهش هزینۀ حمل و نقل و قیمت تمام شدۀ برخی محصولات مورد تقاضای بازار روسیه، مطالعه بازار و توجه دقیق به سلیقۀ خریداران روس و حضور بلند مدت شرکت‌های ایرانی اقدام نمایند.

گفتنی است، برخی از اقلام صادراتی ایران به روسیه از جمله لبنیات، مرغ، تخم مرغ، آبزیان،کفش، گل و گیاه  و .... نیاز به حمایت مالی دولت جهت کاهش قیمت تمام شده و رقابتی شدن در بازار روسیه دارند.

 

کد خبر 22093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =