افتتاح ا­تاق مشترک ایران و ویتنام تا دو ماه دیگر

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در دیدار با رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران از راه اندازی اتاق مشترک دو کشور خبر داد

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران در دیدار با رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران از راه اندازی اتاق مشترک دو کشور خبر داد. به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما، محمدرضا کرباسی گفت : اقدامات اولیه تاسیس این اتاق انجام شده است و تا دو ماه آینده به طور رسمی کار خود را شروع خواهد کرد.
معاون بین الملل اتاق ایران با هدف پیگیری توافق ها در سفر هیئت پارلمان بخش خصوصی ایران به ویتنام ، میزبان رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران بود.
در این جلسه ضمن امضای تفاهمنامه بین اتاق کاشان به عنوان اتاق معین با این شورا ، بر موضوع تسهیل در روند صدور ویزا برای فعالان اقتصادی ایرانی در سفارت ویتنام نیز تاکید شد.
محمدرضا کرباسی ، معاون بین الملل اتاق ایران ، با انتقاد از روند طولانی و پیچیده صدور ویزا برای فعالان اقتصادی در سفارت ویتنام خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به این مشکل شد.
وی تاکید کرد : اگر این موضوع حل نشود ، امکان نهایی کردن بسیاری از توافق های دو کشور وجود نخواهد داشت.
کرباسی راه اندازی خط هوایی مستقیم دو کشور را نیز یکی از عوامل موثر در توسعه روابط برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که مسئله ویزا را حل کنیم ، راه اندازی خط هوایی نیز توجیه اقتصادی پیدا می کند، در حال حاضر تعداد مسافران در این خط بسیار کم است.
کرباسی برقراری روابط بانکی بین دو کشور را نیز خواستار شد و گفت : تعداد زیادی از کشورهای دنیا توانسته اند مراودات بانکی خود را با ایران گسترش دهند اما همچنان روابط بانکی ایران و ویتنام در سطح پایینی انجام می شود.
چن وی چی ، رئیس شورای مشترک ویتنام و ایران هدف از ایجاد این شورا را توسعه مراودات و همکاری های مشترک دو کشور دانست.
وی تصریح کرد : در صددیم مبادلات با ایران را به 2 میلیارد دلار افزایش دهیم و بانک های ویتنام برای برقراری روابط بانکی با ایران تلاش می کنند.
وی همچنین از اعزام هیئتی به سرپرستی وزیر صنعت و تجارت این کشور در 11 نوامبر (20 آبان) به ایران خبر داد.
در این دیدار محمود تولایی، رئیس اتاق کاشان با چن وی چی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ویتنام و ایران تفاهمنامه همکاری امضا کردند. 
اتاق کاشان به عنوان اتاق معین این تفاهمنامه را امضا کرد و قرار است پس از تشکیل اتاق مشترک ایران و ویتنام، تفاهمنامه‌ای مشابه با اتاق مشترک به امضا برسد.

کد خبر 22125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =