صادرات فولاد به مرز ۱۰ میلیون تن می رسد

مهدي كرباسيان با بیان اینکه صادرات فولاد به مرز ۱۰ میلیون تن می رسد از بخش خصوصی خواست برای جذب سرمایه به داخل کشور پیشتاز باشد

به گزارش اگزيم نيوز به نقل از صدا و سيما، مهدی کرباسیان که در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز سخن می گفت،‌ اظهار داشت: شرکت های خصوصی برای تامین سرمایه مورد نیاز توسعه کشور از جمله بخش معدن و صنایع معدنی پیشتاز باشند و در این حال شرکت های خارجی را نیز برای آوردن سرمایه به داخل کشور ترغیب کنند.
وی گفت: بعد از این توافق بین المللی، اتفاقاتی مثبتی در تامین مالی روی داده است و شاهد جهش هایی در همکاری های بانکی و بیمه ای بوده ایم.
وی به رشد صادرات فولاد اشاره کرد و گفت: زنجیره فولاد در نیمه نخست بیش از 4 میلیون تن صادرات داشته است که انتظار می رود با ادامه این سیاست، تا پایان سال صادرات فولاد به مرز 10 میلیون تن افزایش یابد. این در شرایطی است که در سال 92 میزان صادرات فولاد به 200هزار تن رسیده بود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو درباره افزایش ظرفیت های تولید در زنجیره فولاد گفت: از سال 93 تاکنون ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن 53درصد، گندله 45درصد، آهن اسفنجی 24درصد و فولاد خام با رشد 30درصدی همراه شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در این حال دور شدن از اقتصاد دولتی را دشوار خواند و تاکید کرد: تجربه کشورها در این امر نشان از مقاومت برخی سطوح مدیریت دولتی در خصوصی سازی می دهد اما با آگاه سازی و شفافیت می توان از اقتصاد دولتی عبور کرد.
به گفته وی، ایمیدرو با همراهی و کمک بخش خصوصی می تواند در مسیر خصوصی سازی گام های بیشتری بردارد و در این فرایند حمایت دولت و مجلس را هم داریم.
کرباسیان افزود : با وحدت ملی و حمایت از کارآفرینان می توان شاهد تحقق اهداف چشم انداز در توسعه اقتصادی کشور شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با تکمیل کار اکتشافی در کشور، ایران در جمع 5 کشور معدنی دنیا قرار خواهد گرفت. 
بنابر گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان تکمیل برنامه های اکتشافی را از اولویت های اصلی ایمیدرو در دولت دوازدهم برشمرد.
وی به اهمیت استفاده از توان بخش خصوصی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت :‌ یکی از سیاست های دولت در دستیابی به اهداف چشم انداز 1404 استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.
نمایشگاه صنعت دیرگداز ایران با نگاه ویژه به چالش های ورود به بازرهای برون مرزی آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با همکاری ایمیدرو، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت مواد نسوز، انجمن سرامیک و خانه معدن ایران برگزار می شود.
نمایشگاه صنعت دیرگداز ایران که از روز گذشته اول آبان آغاز به کار کرده است تا فردا؛ سوم آبان در محل نمایشگاه هتل المپیک در حال برگزاری است.

کد خبر 22284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =