برگزاري پنجمین دوره اهدای تندیس رعایت حقوق مصرف کننده

مجتبی شیرقاضی: همایش اعطای تندیس رعایت از حقوق مصرف کننده علاوه بر تثبیت وگسترش فضای رقابت سالم جهت حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان، ارتقای استاندارد و حرکت به سمت تولید با کیفیت و توجیح پذیر را به دنبال دارد

مجتبی شیرقاضی در خصوص پنجمین دوره اهدای تندیس گواهینامه حقوق مصرف کنندگان به واحدهای تولیدی برتر استان تهران به خبرنگار اگزیم نیوز گفت: به طور مستمر و همانند سنوات قبل سازمان حمایت از رعایت حقوق مصرف کنندگان وتولید کنندگان دستورالعملی را تحت عنوان ،دستورالعمل اهدای  گواهینامه یا تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحدهای تولید وخدماتی برتر ابلاغ میکند

شیرقاضی در ادامه گفت: طبق این دستور العمل واحدهای تولیدی با اشل ملی با مراجعه و ارائه درخواست خود از طریق انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مراحل قانونی حضور در این رقابت را طی می کنند و اگر توانستند طی بررسی های کارشناسان انجمن به کسب رتبه نائل شوند در اواسط اسفندماه طی مراسمی مورد تکریم و تشویق قرار گرفته و لوح تقدیر رعایت حقوق مصرف کننده را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: در سطح ملی، هفدهمین دوره و در سطح استانی پنجمین بار است که سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده چنین برنامه ای را دنبال می کند. تعداد ادوار مراسم اهدای تندیس در شهرستانهای مختلف متفاوت است.

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن چند شاخص را در این حوزه مطرح کرد و گفت: در این برنامه هدف اصلی گسترش و نهادینه کردن موضوع رعایت حقوق مصرف کننده است و این مهم یکی از دو شاخص اصلی این برنامه خواهد بود. همچنین برگزاری چنین مراسمی منجر به ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان برای تولید کالای با کیفیت و مرغوب و آگاهی بخشی به مصرف کنندگان برای خرید کالای ایرانی خواهد شد. 

شیرقاضی اذعان داشت این سازمان تلاش دارد در جهت شفاف سازی در قیمت ها، تحویل به موقع کالا و خدمات برای مصرف کننده  و نیز ترغیب بنگاههای اختصاصی برای تولید کالا با نشان استاندارد قدم بردارد.

به گفته وی همایش اعطای تندیس رعایت از حقوق مصرف کننده علاوه بر تثبیت وگسترش فضای رقابت سالم جهت حمایت موثر از حقوق مصرف کنندگان، ارتقای استاندارد و حرکت به سمت تولید با کیفیت و توجیح پذیر را به دنبال دارد.

شیرقاضی در مورد جزییات روند شرکت متقاضیان در این همایش گفت: واحد هایی که تولیدشان مواد اولیه یا کالای واسطه ای سایر واحدهاست به شرط اینکه صاحب برند مستقل باشند يا واحدهایی که دارای پروانه بهره برداری و مجوزهای بهداشتی، پروانه کابرد علامت استاندارد ملی ایران وسایر مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به شرط عدم انقضای مدت اعتباری این پروانه ها را اخذ کرده باشند، می توانند تقاضای خود را به دبیرخانه استان ارائه دهند.

وی از دیگر  الزامات برای متقاضیان عدم محکومیت در شعب تعزیرات حکومتی یا سایرمراجع ذی صلاح عنوان کرد و گفت: همچنین متقاضیان باید گواهینامه توزیع کالا یا ارائه خدمت به واحدهای متقاضی در سطح محدوده استان  تهران را داشته باشند. یکی دیگر از الزامات مورد تاکید سازمان  داشتن واحد CRM برای جلب رضایت مشتری و رسیدگی به نظرات مشتری است. که جزو تاکیدات جدی ماست. حتما باید واحدهای تولیدي این بخش را داشته باشند چراکه باید برای اثبات رضایت مشتری مستنداتی را ارائه دهند.

شیرقاضی رعایت ضوابط تعیین و اعلام قیمت ها برای مصرف کننده منطبق ضوابط سازمان حمایت و یا سایر مراجع مسئول به تناسب نوع کالا  را نیز در انتخاب واحد برتر در این برنامه دخیل دانست. 

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: اواسط اسفند ماه سال جاری گرد هم می آییم و واحدهای حائز رتبه تندیس و گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده را دریافت خواهند کرد. ضروری است با اطلاع رسانی به موقع واحدهای متقاضی با مراجعه  به سایت سازمان صنعت معدن و تجارت فرم های مربوطه را تا سی ام آبان ماه تکمیل و به دبیرخانه ارسال کنند.

کد خبر 22298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =