تولید ۱۵ میلیون تن سنگ ساختمانی در کشور/ ظرفیت صادرات ۵ میلیارد دلاری در صنعت سنگ

رئیس انجمن سنگ ایران گفت: سالانه حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تن تولید سنگ ساختمانی داریم که ۹۰ درصد آن تامین نیاز داخلی است.

به گزارش اگزیم نیوز، بهرام شکوری امروز (شنبه) در نشست خبری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سنگ های ساختمانی تهران اظهار داشت: هدفگذاری ما افزایش تولید سنگ در کشور است با تاکید بر ظرفیت‌ها و افزایش بازارهای صادراتی است.

وی افزود: در حوزه سنگ فقط ۷ درصد صادرات صورت گرفته است که حدود ۱۷۴ میلیون دلار بوده است که این آمار خیلی کم است.

رئیس انجمن سنگ ایران با بیان اینکه نگاه ما در صنعت سنگ همیشه به تامین نیاز داخل کشور بوده است، گفت: این امر نشات گرفته از تحریم‌ها و عدم ارتباط با کشورهای دیگر در گذشته بود، این در حالی است که اکنون ارتباط با کشورهای همسایه فراهم شده است باید از این ظرفیت‌ها بهره برد.

شکوری تاکید کرد: اگر نگاه ما به صادرات نباشد محکوم به فنا هستیم از این رو باید به صادرات سنگ به کشورهای همسایه و منطقه توجه ویژه ای داشته ای باشیم.

رئیس انجمن سنگ ایران عنوان کرد: برای ارزاوری در صنعت سنگ باید با نوسازی ماشین آلات، افزایش تولید می توانیم به سهم صادرات پنج میلیارد دلاری برسیم.

حضور ۱۳۰ شرکت سنگ ساختمانی در چهاردهمین نمایشگاه

محمد هادی مطیع مقدم دبیر برگزاری نمایشگاه سنگ در ادامه این نشست اظهار داشت: ۱۳۰ شرکت از صنف سنگ در سه سالن به متراژ ۱۰ هزار متر مربع از فراوری تا عرضه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: ۱۰ شرکت از کشور چین و ۱۳ شرکت خارجی به نمایندگی از ایتالیا، هند و سایر کشورها در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

مطیع مقدم با اشاره به اینکه امسال دومین دوره نمایشگاه صنعت ساختمانی برگزار می شود گفت: نیازمند حمایت دولت در این عرصه هستیم این صنعت دارای ارزاوری و سود بالا برای وضعیت اقتصادی است.

وی عنوان کرد: امسال شرکت های جدید با توانمندی های بالا در این دوره نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 73772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =