IRAN EXPO ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد

به گزارش اگزیم نیوز یکی از بزرگترین رويدادهاي نمایشگاهی کشور تحت عنوان IRAN EXPO۲۰۱۷ با هدف معرفی توانمندیهای صادراتی ایران عصر دیروز نهم آبان ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری و محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمد سیدی مدیر عامل شرکت شهرآفتاب وجمعی از فعالان صادراتی داخلی و هیات های تجاری بلندپایه خارجی افتتاح شد

 به گزارش اگزیم نیوز یکی از بزرگترین رويدادهاي نمایشگاهی کشور تحت عنوان IRAN EXPO 2017  با هدف معرفی توانمندیهای صادراتی ایران عصر دیروز نهم آبان ماه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری و محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمد سیدی مدیر عامل شرکت شهرآفتاب  وجمعی از فعالان صادراتی داخلی و هیات های تجاری بلندپایه خارجی افتتاح شد.

سید محمد سیدی مدیر عامل شرکت شهرآفتاب در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران گفت: صادرات بخشی از تجارت خارجی است و در شرایط فعلی اقتصاد کشور به یک الزام بدل شده است و به نظر می رسد هر کشوری که اقتصاد خود را بر پایه صادرات پی ریزی کرده، رشد بهتری را داشته است.

سیدی برگزاری نمایشگاههای بین المللی را با هدف افزایش تجارت و بهره گیری بهتر از ظرفیت ها و منابع داخلی صادرات عنوان کرد و گفت:  پیرو دستیابی به این هدف فعالان اقتصادی، تولید کنندگان صادرات محور داخلی و نمایندگان شرکت های صادراتی خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

 وی گفت: این نمایشگاه در قالب دوازده گروه کالایی از جمله دارو، خدمات پزشکی، ساختمانی، کشاورزی و صنعتی صادرکنندگان برتر کشور را دور هم جمع کرده است و هیات های  بلند پایه خارجی از روسیه، آلمان، هند، عراق و سوریه در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند.

 سیدی تاکید کرد: نمایشگاههای توانمندی های صادراتی ایران با هدف کمک به صادرکنندگان و کاهش هزینه های بازاریابی و معرفی محصول تشکیل تشکیل می شود. انتظار می رود با امضای تفاهم نامه های همکاری و قراردادهای اجرایی در این نمایشگاهها گام مهمی در جهت افزایش تولید و رونق صادرات کشور برداشته شود.

 اولین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی در سال 92 برگزار شد. در دور اول این نمایشگاه میزبان 411 تاجر و بازرگان از 32 کشور بود و 70 تفاهم نامه و قرارداد تجاری به امضا رسید. در اکسپو 2017، بیش از 43 کشور شرکت کرده اند که هزینه اسکان وپذیرایی از آنها بر عهده ستاد برگزاری نمایشگاههای بین المللی است.

 به گفته مسئول ستاد یرگزارلی نمایشگاههای بین المللی برگزاری تورهای صنعتی در گروههای 30 تا 50 نفره از تجار و بازرگانان برای بازدید از مجموعه های تولیدی و صادراتی کشوراز برنامه های جانبی دومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران است. این برنامه نیز با هدف آشنایی بیشتر تجار با توانمدیهای تولیدی داخلی طراحی شده است.

170 نشست B 2 B طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه برنام ریزی شده  که پیش بینی می شود این جلسات به امضای تفاهم نامه و قراردادهای تجاری منتهی گردد. این نمایشگاه جمعه 12 آبان ماه به پایان خواهد رسید.

 

 

 

 

کد خبر 22366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =