راه اندازي هزار واحد صنعتي تا پايان ۹۶

با بیان اینکه هر ماه باید ۵۰۰ واحد تولیدی جدید در کشور راه اندازی شود، گفت: امسال در مجموع راه اندازی ۶ هزار واحد صنعتی جدید و ایجاد ۵۰ هزار شغل توسط این وزارتخانه در کشور پیش بینی شده است

به گزارش اگزيم نيوز، رضا رحمانی عصر یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با بیان اینکه 6 هزار واحد صنعتی امسال باید در کشور راه اندازی شود، افزود: امسال 20 هزار میلیارد تومان برای احیا 10 هزار واحد صنعتی ، معدنی ، کشاورزی وگردشگری در کشور درنظر گرفته شده است. 
وی گفت: 10 هزار میلیارد تومان نیز برای بازسازی و نوسازی صنایع متوسط ، کوچک و اصناف تولیدی در جهت برنامه‌های اقتصادی مقاومت پیش بینی کرده ایم. 
وی با بیان اینکه هدف دولت توزیع فقط پول نیست، اظهار کرد: در سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان برای احیای بیش از هفت هزار واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در نظر گرفته شد. 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ، رونق تولید را یکی از 44 طرح اقتصاد مقاومتی دانست و‌ گفت: پارسال 2 هزار و 450 طرح در کشور ایجاد شد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 50 طرح ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از 13 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود. 
رحمانی با اشاره به سیاست‌های جدید این وزارتخانه، گفت: برنامه ما این است تولید دانش بنیان جز اولویت‌ها قرار گیرد ضمن آنکه نوسازی صنایع و تولید صادرات محور از دیگر برنامه‌ها است. 
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار پیوست فناوری به قرارداد‌ها اضافه شده است، اظهارکرد: نوع نگاه وزارتخانه به سمت کیفی سازی است و قرارداد‌های که پس از برجام بر این اساس تنظیم شده به طور حتم باید صادرات محور باشد. 

کد خبر 22416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =