حضور هیأت ایرانی در بلژیک برای معرفی ۱۵ طرح

خوانساری: در ۲۹ و ۳۰ نوامبر، هیئتی تجاری از ایران برای معرفی ۱۵ طرح ‌سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و معدن عازم بلژیک خواهد شد و به نظر ‌می‌رسد تجربه خوبی از اعزام این هیئت حاصل شود

به گزارش اگزيم نيوز، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در دیدار رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک با اشاره به نقش اتاق‌های بازرگانی دو کشور در جذب ‌سرمایه‌گذاری خارجی و ارتقای مبادلات تجاری گفت : برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، مرکزی در اتاق تهران با عنوان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تاسیس شده است که در حوزه قوانین و مقررات داخلی ایران، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی شرکت‌ های مناسب برای مشارکت به ‌سرمایه‌گذاران خارجی خدمات ارائه ‌می‌کند.
رئیس اتاق تهران ، از تاسیس مرکز داوری به عنوان خدمتی دیگر به ‌سرمایه‌گذاران از جمله ‌سرمایه‌گذاران خارجی یاد کرد و افزود: هدف اتاق تهران ایجاد اطمینان در میان ‌سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است تا در صورت مواجهه با مشکلات حقوقی در ایران، به مسائل آنان در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه رسیدگی ‌شود.
خوانساری با بیان اینکه امکانات قابل توجهی در اتاق تهران برای همکاری با سایر کشورها از جمله بلژیک وجود دارد ، گفت : حل مشکلات بانکی و ایجاد سهولت در صدور ویزا از الزامات توسعه روابط تجاری میان دو کشور است.
رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه تبادل هیئت‌های تجاری تخصصی به افزایش مراودات منتهی خواهد شد ، ادامه داد: در 29 و 30 نوامبر، هیئتی تجاری از ایران برای معرفی 15 طرح ‌سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی و معدن عازم بلژیک خواهد شد و به نظر ‌می‌رسد تجربه خوبی از اعزام این هیئت حاصل شود. 
خوانساری افزود: ایران و بلژیک ‌می‌توانند تبادل هیئت را به بخش‌هایی مانند انرژی‌های نو، حمل‌ونقل و لجستیک، صنعت غذا و حوزه سلامت نیز تسری دهند.
در ادامه این دیدار رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک با استقبال از رفت‌وآمد هیئت‌های تجاری بین دو کشور گفت : اتاق‌های بازرگانی بلژیک آماده پذیرش فعالان اقتصادی ایرانی در نشست‌های دوجانبه و مذاکره هستند.
رنه براندرز افزود : مسئله اعزام هیئت‌های تجاری تخصصی موضوعی است که کاملا قبول داریم . بهتر است برای بالا بردن بهره‌وری مذاکرات، ابتدا صنعت یا حوزه اقتصادی مورد مذاکره مشخص شود تا فعالان همان حوزه وارد تعامل و گفت‌وگو با یکدیگر شوند تا احتمال مشارکت بسیار بالاتر برود.
وی با اشاره به لزوم تقویت روابط دوجانبه با محوریت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) گفت : در زمان مذاکرات دوجانبه و در هیئت‌های تجاری این اغلب بنگاه‌های بزرگ هستند که حضور دارند، در حالی که برای توسعه روابط به صورت پایدار بهتر است روابط بین بنگاه‌های کوچک و متوسط شکل گیرد. 
براندرز گفت : در حال حاضر شناخت چندانی در مورد SMEها در ایران نداریم و بهتر است این موضوع در دستور کار نشست‌های مشترک و هیئت‌های تجاری دو طرف قرار گیرد.
رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی بلژیک با تاکید بر لزوم صنعت‌محور شدن نشست‌های دوجانبه گفت: شرکت‌های بلژیکی علاقه مندی بالایی به همکاری با ایران برای فعالیت و سرمایه‌گذاری مشترک دارند زیرا نقاط اتصال فراوانی بین دو کشور وجود دارد.
براندرز افزود : بخش خصوصی بلژیک، ایران را مقصدی برای صادرات نمی‌بیند بلکه قصد دارد نیازهای خود را از ایران تامین کند. 
وی با اشاره به فرآیند صدور ویزا گفت: فرآیند صدور ویزا در منطقه شینگن مقررات خاص خودش را دارد البته ما هم باید امکانات موردنیاز برای تسریع کار را فراهم کنیم.

کد خبر 22440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =