رشد تقریبا ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی در ۴ سال

نوبخت: طی فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش کردیم بودجه عمرانی را از ۲۲ به ۴۱ هزار میلیارد تومان برسانیم که با رشد ۶۴ درصدی بودجه عمومی نیز همراه هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افزایش 64 درصدی بودجه عمومی کشور از سال92  تاکنون گفت: با این میزان افزایش، کوشیده ایم بودجه عمرانی را از 22 هزار به 41 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و در بودجه جاری نیز 70 درصد افزایش داشته ایم.
وی با اشاره به ساز و کار تدوین بودجه گفت: بودجه همه دستگاه ها به جای روش سنتی، براساس بازخوانی ماموریت ها و فعالیت هایی که انجام می دهند، تخصیص می یابد و برنامه ما ، آن است که بر اساس اصول و محاسبه دقیق، بودجه به دستگاه ها اختصاص یابد.

محمدباقر نوبخت در ادامه گفت: وقتی از سرمایه سخن می گوییم، می تواند منشأ داخلی یا خارجی داشته باشد و هر دوی اینها، نیاز به شرایط و بسترهایی دارد که باید مهیا شود.
وی یادآور شد: با شرایطی که در سال 92 داشتیم و نیز محدود شدن فروش نفت، دولت با تدبیر و درایت، به درستی عمل کرد و توانستیم شرایطی ایجاد کنیم که فروش نفت در حال حاضر به بیش از 2 میلیون بشکه برسد.
نوبخت با اشاره به انجام بیش از 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور طی سال گذشته ادامه داد: با توجه به ساز و کارهایی که دولت آمریکا ایجاد کرده، شرایط تیره ای در روابط اقتصاد بین الملل بوجود آمده اما وضعیت در آینده می تواند بهبود یابد
وی افزایش 10 برابری میزان سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام را بیانگر عملکرد صحیح دولت خواند و گفت: تامین منابع داخلی را از طریق تسهیلات به بخش غیردولتی برای فعال کردن بخش های راکد در دستور کار دادیم.
به گفته نوبخت، آنچه که دولت انجام داد افزایش سرمایه گذاری داخلی به میزان 7.1 درصد بود و برای رسیدن به رشد 8 درصدی در اقتصاد، باید سالانه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: داشتن قوانین مناسب از سوی مجلس که هم قانون زدایی کند و هم خلاء های قانونی را پر کند، نیاز به مساعدت قوه مقننه دارد و در عین حال، تامین امنیت فضای سرمایه گذاری نیز به عهده قوه قضاییه است.

کد خبر 22471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =